Kaksi viikkoa liikuntaa, kolme viikkoa dieettiä ja verenpainemittaus

Jösses. Kaksi viikkoa kevyttä (mutta minulle raskasta) ja säännöllistä liikuntaa + fiksumpaa syömistä. Verenpaine aloittaessa 164/108. Nyt 129/84. Paino tipahtunut 3 kg, Voiko muutos tosiaan olla noin nopeaa rapakuntoisella?

1 Like

Voi.

Paitsi, että käytät kuitenkin jotain homeopaattisia pillereitä, kukkatippoja ja Heikkilän ravintoa :smiley:.

2 Likes

Tää verenpaineen mittaus kiinnostaisi. Löytyykö sulta @Jagster kotoota myös mittari / osaako joku suositella? Hyvää ja halpaa :joy: vai onko niistä kotiversioista mihinkään?

1 Like

Rannemittareita löytyy aika edullisesti. Eihän ne yhtä luotettavia ole kuin aidot, mutta hoitavat hommansa. Oleellisinta on se, että ei mittaa verenpainetta kofeiinipöllyssä, ei vittuuntuneena eikä rasituksen jälkeen. Ja lepuuttaa mittavaa kättä vaikka pöydällä niin, että ranne + mittari ovat sydämen korkeudella, eivät vaakatasossa tai alas.

Ostin omani aikoinaan apteekista ja taatusti maksoin liikaa. Mutta silloin minulla oli kilpparin takia leposyke yli 200 ja flimmeri, jotka ajettiin alas kahdella beetasalpaajalla ja pameilla, joten sillä hetkellä minua ei kiinnostanut hinta.

1 Like

@Jagster siis onko sulla ranne mittari?

Rannemittari voisi kiinnostaa, koska se ei vaikuta niin hankalalta kuin tuo käsivarteen laitettava.

Mulla oli joskus sairaalasta lainassa semmonen sormessa oleva, kun vintti pimeni ylösnoustessa. Siinä meni hermot, kun se rupesi piipittämään aina kun syke laski alle 50. Siihen auttoi kahvi ja salmiakki :smiley:.

Minulla kahvi vaikuttaa sykkeessä 10 - 20 pinnaa. 10 suoraan ja toiset 10 eräällä tavalla rasitusherkkyytenä.

Nopealla googletuksella Verkkokauppa myy Omronin mansettimallia alkaen 60 euroa ja rannemalliset oli alkaen 20 euroa, noin.

Verenpaineesta. Tietysti ihan kiva, että verenpaine tasaantui suunnilleen normaliksi. Mutta kun syke on edelleen lähellä sataa, niin se tarkoittaa sitä, että paineet ei riitä kuskaamaan verta ja sydän sitten kompensoi sitä lyömällä useammin. Ikä, huonot elämäntavat ja kehno kunto – ei sen kummallisempaa.

Mitäs nyt on mennyt, viides viikko menossa? Ei jaksa ynnäillä, kun oikeastaan ihan sama :smile:

Viime viikollahan jätin kumilankojen venyttelyn tauolle. Olin liian ahne ja alkoi paikat tuntua… kipeiltä. Tässä viikolla piti ottaa takaisin ohjelmaan, mutta muut aikataulut ei anna periksi. Joten kävelyllä jatketaan.

Tätä tämä viikko, kahdesti päivässä:

• 4 km/h 1 min
  • 4,5 km/h 1 min
  • 5 km/h 3 min
  • 5.5 km/h 3 km täyteen
  • 4 km/h kunnes syke piipahtaa alle 150

Tuohon on nyt mennyt 40 minsaa kerta, noin.

kuva

Kuvana se näyttää tuolta (nuo niiaukset sykkeessä on kellon katsomisia, joka on sinällään mielenkiintoista; kävelen kädet alhaalla ja syke tipahtaa hieman kun käsi nousee ylös)

Ans kattoo miten jaksaa, nimittäin vasemman jalan etunilkka ja oikea pohje muistuttaa olemassaolostaan.

Se mikä mietityttää on nykyinen verenpaine aamulla — se nimittäin laskee koko ajan. Nyt se on 109/67.

Toki alhaisen verenpaineen raja on yläpaineessa 100 mutta sehän on veteen vedetty. Minulla tuo alkaa olla jo alhainen ja kuten olen tainnut jo pariinkiin kertaan sanoa, niin selittää korkean sykkeen.

Kai tuosta pitäisi jossain köydä juttelemassa, mutta kun mitään muuta ei ole, niin antaa sairaiden varata ajat.

Ai niin. Paino laskee edelleen luokkaa kilon viikossa, joten aikataulussa ollaan.

2 Likes