Kaikkien ilmoitusten hiljentäminen: Älä häiritse

Aivan kaikki foorumin ilmoitukset saa hiljennettyä määrätyksi ajaksi, eli on olemassa eräänlainen älä-häiritse-moodi.

Löydät sen klikkaamalla omaa profiilikuvaasi oikeasta yläkulmasta ja sitten henkilöikonista pääset omiin asetuksiisi.

discourse-profiili-asetukset

Avautuvasta valikosta klikkaat aika itsestäänselvästi kohtaa Älä häiritse

discourse-profiili-asetukset-valikko

Pikavalinnat ovat selviä:

discourse-dnd

Se mitä itse käytän, löytyy kohdasta Muokkaa ilmoitusten ajastusta (kuvakaappauksessa oleva Set a notification schedule on ajalta ennen käännöksiä).

Pääset asetuksiesi yleisiin ilmoitusten säätöihin. Kannattaa tarkistaa, että ne ovat ylipäätään sinulle sopivia, jos et ole sitä aiemmin tehnyt. Laita kohdassa Ilmoitusten ajastus täppä ruutuun Salli muokattu ilmoitusten ajastus. Saat näkyviin yksinkertaisen ajastuksen.

discourse-dnd-asetukset

Kannattaa huomata, että tässä asetetaan ne ajat, joilloin saa häiritä eli esittää ja lähettää ilmoituksia. Meta hiljennetään siis näiden aikojen ulkopuolella.

Mitään monimutkaisia säätöjä tuolla ei tietenkään pysty tekemään, mutta jos puhelimella on paha taipumus pimputella silloin kun nukutaan, niin tämä saattaa hieman helpottaa elämää.

@Jagster miten mulle ei tule enää ilmoituksia vaikka en ole mitään hiljennyksiä asettanut?

@Hukkaputki Ei just nyt pysty sanomaan… Mulle tulee, joten ainakaan mailipalvelin ei ole alhaalla. Selvitellään.

@Jagster oletko saanut selvitettyä?

Ei minulla mitään hätää ole vaikka ilmoituksia ei tulekkaan. Kunhan ihmettelen.

Sinulle on logien mukaan lähtenyt mailia viimeksi kaksi päivää sitten. Etkä ole saanut? Vilkaise roskapostit.

Asetustesi perusteella sinulle pitäisi tulla

• erillinen ilmo kun joku lainaa viestiäsi, vastaa viestiisi, mainitsee @Hukkaputki, seuraat jotain ketjua tai joku kutsuu sinut viestiketjuun, jos et ole käynyt sivustolla 20 minuuttiin (tulee pakollisesta viiveestä, ennenkuin ilmo lähetetään; on siis 20 min muokkausaika)
  • päivittäinen kooste, jos et ole käynyt (mutta mistään ei löydy tietoa, että miten tuo mitataan)

Sinulla on gmail-osoitekin. Vaihda se hetkeksi ja kokeile toimiiko - hotmail osaa olla hankala ajoittain

Jep, yksi löytyi rosskapostista.
Se poistaa 32witse kymmenen päivän välein viestit.

Jännä, kun olen merkannut Katiskan turvalliseksi lähettäjäksi.
No nyt olen palauttanut asetukset ruotuun.

Tuo gmailin osoite on ollut jo yli kynmenen vuotta vanha, mutta en ole sitä käyttän kuin muutaman kerran. Jotenkin en ole kokenut sitä omaksi.

On minulla työsähköpostiosoitekkin mutta en sitä käytä kuin työ asioihin.

En meinannutkaan, että sinun pitäisi siirtyä käyttämään gmailia (joka on kylläkin monella tavalla parempi kuin Hotmail… :wink: ) vaan että kokeilisit muuttuuko mikään.

Nyt näkyy, että viimeinen maili on lähetetty 18 tuntia sitten. Joka on einen outoa, koska tuo edellinen viestini, jossa mainitsin sinut, olisi pitänyt lähteä ja siitä on 9 tuntia aikaa (paitsi, jos ehdit lukemaan sen 20 min ikkunassa kirjoittamiseni jälkeen).

Vaihdoin äsken sähköpostiasetuksissasi ilmoitukset muodosta “kun en ole paikalla” muotoon “aina”. Eli tämä pitäisi ilmestyä maililaatikkoosi jotakuinkin lauantaina 15.5. klo 18:38.

1 Like

No nyt kyllä toimii taas ihan kuin aikaisemminkin. Outoa.

No, ei mitään, kiva kun taas pelittää.