Joulupaussi, ja jotain että tulee 15 merkkiä täyteen otsikolle

Tänä aamuna paino oli 85,2 eli taas mennään vissiin tutulla rytmillä - paino tipahtaa, seuraavat kaksi päivää se on korkeampi, ja taas tullaan yhdessä yössä alaspäin. No, kuukauden käyrä näyttää silti laskusuuntaa.

Vielä hiukan, ja sitten saakin palauttaa kalorit normaalimmiksi. Karkkihylly häämöttää :upside_down_face:

Nyt on aatonaatto ja treenitaukoa pukkaa päälle. Aamu jäi tekemättä, kuten myös eilen, koska ei vaan ehdi. Mutta eilen illalla sitten tein hiukan enemmän sydäntä kiusaavaa: 10x sarja crosstrainerilla malliin 1:15 polkemista ja minuutin palautuminen. Siihen perään sitten matolla juoksu/kävely (5 min lämmittely @ 5,5 km/h, 1 min juoksemista @ 10 km/h, 1:30 kävelyä @ 5,5 km/h). Kolmen sarjan jälkeen ei jalat kestänyt ja syke meni yli 180, jota pidän nyt rajana.

Joulunpyhinä en tee mitään. Okei, tallit täytyy tietenkin tehdä ja siitä tulee hiukan liikettä (mulla menee jonkun kerrankin syke yli 140). Joten maanantaina sitten seuraavaks hikoilua ja hengästymistä.

Syömistä en rajoita. Mutta melliä on ostettu vähemmän kuin ennen, joten sitä kautta sitten.

Joten, kokonaisduuni ennen tätä päivää näyttää joulukuulta tältä:

kuva

1 Like

Öh… kävin aamulla vaa’alla - 86,4.

• Eilen 23, päivä syödyt kalorit oli 1327, kulutus kellon arvauksella 3685
  • ja 22. päivä 1573, kulutus 3410
  • ja 21, päivä 1205, kulutus 3640

Tuolla sitten saatiin painon heilahdus ylöspäin hiukan päälle kilo päivässä :joy: Sitä se on, kun tekeekin vaan yhden jumppasession päivässä normin kahden sijaan.

Luoja varjele, minähän tulen tällä vauhdilla painamaan 90 kiloa ennenkuin päästään välipäiviin…

Saattaa olla, että vedän sittenkin tossut jalkaan ja menen puoleksi tunniksi tekemään kävely/juoksu intervallia (kokeilin eilen illalla ja kun juoksu on vaan 45 sekuntia ja kävely 2 minuuttia, niin kykenen tekemään kahdeksan sarjan kuolematta).

Kakkaakos tässä - Minna oli edellispäivänä pitkästa aikaa ratsastamassa ja lähtee tielle sauvojen kanssa oikomaan nivusiaan. Joten kaipa minäkin voin sitten aloittaa sen levon vasta huomenna.

Koita nyt pari päivää pysyä pois sieltä vaa’alta :joy:

Tai no, jos se numero motivoi liikkumaan myös pyhinä, niin kyllähän se sitten kannattaa :laughing:

En ajatellut liikkua. No, ehkä jääkaapille. Mahdollisesti myös vessaan jossain vaiheessa. Ai joo, röökilläkin täytyy käydä.

FYI: kaksi siivua After Eightiä antaa 71 kcal :dizzy_face:

No sehän on sitten yksi siivu per röökikäynti. Noin niinkuin vähän sinne päin.

Panda konvehtirasia on 1500 kcal. Tarkoituksena on syödä puolitoista rasiallista. Suunnitelmana tosin on omia kaikki kolme rasiaa. Ihan vaan miehen parasta ajatellen, se yrittää estää painoa nousemasta. Tobleronella :joy:

Luojan kiitos en erityisemmin pidä suklaasta.

Mutta liikuntaa tulee harrastettua noiden elukoiden kanssa.

Tänään käytiin parin tunnin metsävaelluksella hepon kanssa ja koirat touhotti mukana.

En ole vähään aikaan kirjoiteltua tai kommentoitua, kun töissä on melkein tullut asuttua ja nuo omat karvalapset vie sen toisen osion.

Toi otsikointi on muuten syvältä. Itse en kestä pitkiä jaarituksia :smiley:.

Liikuin kuitenkin. Mutta vaan aamulla. Huomenna on kuitenkin lauantai ja totaalilepopäivä — plus kun jo aattonakin tuli tehtyä,

Kävin aamulla vaa’alla - 87 kiloa. Eli hilkun alle 2 kg painoa lisää kahdessa päivässä :rofl:

Joojoo, tiedän - minulla on sisuksissa jo yksistään tuon verran sulamatonta ruokaa sekä loppujätettä. Mutta silti.

Aloin laskemaan kaloreita aattona, koska olin utelias. Lopetin sen kuitenkin, koska 1800 meni rikki pelkästään aamupuurolla, melleillä ja juomilla. Joten kun tuohon ynnättäisiin sitten varsinainen aaton ruoka sekä ruokajuomat — ja muuten vaan nautinnolla lipitetetyt, niin taatusti 3000 kcal ei riittäisi.

Joka saa tietysti miettimään aikaisemman elämän viikonloppuja, kun käytiin hakemassa pitsa/kebab, kaupasta vähän karkkia malliin 5x fazerin levyjä ja jotain muuta pientä, sitten iltapalaksi täysi satsi Aurajuustoa ja jotain pientä. Ja jos tuli valvottua, niin yömyöhään saattoi mennä jotain pientä — kuten se puolikas paketti paahtoleipaa ja purkki mansikkahilloa.

Tuossa vaiheessa ei enää keskusteltaisi ollaanko lähellä 5000 kcal, vaan kuinka paljon mennään yli.

Hieman jo vanhan toistoa, mutta tuo tarkoittaa myös sitä, että ei ne kaikki kalorit kupeisiin tartu. Jos näin olisi, niin alettaisiin hätyytellä mursujen painoa (miettikää kuinka perkeleellisiä määriä karhujen täytyy syödä syksyllä :thinking:)

Viesti siirrettiin ketjuun: Intervallia tai jotain

Lopeta nyt j******ta edes jouluna toi kaloreiden laskeminen ja vaa’alla ramppaaminen :woman_facepalming::woman_facepalming::woman_facepalming:.

Multa hajoaa pää kohta.

#tuleapuunMinna#Minnapelastameidät
:joy::rofl::joy:

Enkä lopeta. Mitä sitten pitäisi tehdä… katsella HBO:ta/Amazonia/Netflixiä/what-ever kaksi päivää putkeen? Siinähän hajoaa pää :joy:

Haluatko tietää kuinka suuren osuuden mun päiväkaloreista neljä laatikkoa wiener nougatia edusti?

Okei. Yläpidollinen tiedotus. Täällä ei tarvitse edes tapojen takia sensuroida kirosanoja. Kun on kiroilun paikka, niin sitten kiroillaa - jumalauta.

1 Like

Ei, kun syöt nyt ne konvehdit, marsipaanipossut, candycanet, tortut, laatikot ym.

Liikut, aamu- ja iltatallit, viuhdot sauvoilla mitä ikinä hyvänsä.
MUTTA lopetat nyt pyhien ajaksi ton vaakailun ja kalorien laskemisen.
Sunnuntaina sitten palaat ruotuun.

1 Like

88,9 kg :sweat_smile:

Ynnäilin hieman porokeiton, kinkun ja mellien kaloreita ja edellispäivänä tuli popsittua sellaiset aika tarkkaan 3400 kcal ja eilen meni vissiin 3600 rikki. No, tänään Tapanina aloitetaan sellainen rauhallisen loiva lasku takaisin todellisuuteen. Tosin, Auraa on vielä avaamattomana, juustona ja oluena.

Lauantai, niin ei tarvitse edes hikoilla. Russelit meinattiin viedä metsään tutustumaan kauriiden jälkiin ja oli ajatuksena ulkoiluttaa kameraa. Tiedä sitten häntä, valoista aikaa on niin surkean vähän ja halpiskamerallani ei tarvitse hämärässä paljoakaan kuvailla.

Joten on minulla aina vaihtoehtona B-suunnitelma. Rakensin treeniohjelmaan sellaisen version kävely juoksusta, jossa hölkätään niin kauan (minun kohdallani siis vähän), että syke nousee 172:een ja sitten taaperretaan sen aikaa, että syke on 162. Noita sitten kahdeksan. Jos se ohjelma siis toimii.

Jos asentaisin maton sarviin prikan, niin voisi yhdistää syömisen ja treenin…

2 Likes

No, miksei tämän päivän painoa ja ohjelmaa ole tullut?

Joulu on nyt virallisesti ohi :smiley:.

Paitsi ajattelin leipoa torttuja kyllä tänään :thinking:.

Ei ole ehtinyt. Minna lähtee tuon viimeisen ysiluokkalaisen kanssa jonnekin pohjoiseen välipäiviksi ja uudeksi vuodeksi – niitä kamoja on sitten etsitty, ja ostettu.

Aamupaino oli 87,5 ja kyllä, edeltävien päivie4n painonnoususta melkoinen osa löysi tiensä paskakaivoon ennen punnitusta. Huomenna sittem voisi varmaan ynnätä paljonko oikeasti nämä muutama päivä nosti painoa - koska noussut se on on, tuo on varmaa; kun säästöliekki saa bensaa, niin taatusti varastointi tehostuu.

Kävon äsken matolla kokeilemassa sitä sykkeeseen perustuvaa intervallihiittiäjotain. Jaksoin kaksi juoksupätkää ja sitten loppui happi. Ehkä rytmitys juosten 172:een, kävelyä kunnes 162 on liian ahnetta, ainakin nyt. Taidan käydä röökillä ja sitten ottaa muutaman kilsan taaperruksen rauhallisella vauhdilla.

1 Like

87,1. Eli nyt olen painon suhteen samassa kuin 14.12.

Tänään olisi pitänyt palata arkeen, mutta koska tiedän, että Minna elää huonoa elämää viikon savon reissullaan, niin hittoakos tässä.

Muotoillaan näin. Ei ole sellaista miinuskaloritilaa, jota ei saisi korjattua kilolla torttutaikinaa. Tai no, ei vielä ole mennyt kiloa. Kuusi torttua on vielä jäljellä ja niin on iltaakin.

Tätä kirjoitettaessa kello huutaa päivän kulutukseksi 2984 kcal ja Fatsecret väittää, että olen syönyt 3237 kcal. Jos oikein yritän, niin eiköhän 4000 mene rikki…

2 Likes

86,6 kg — vaikka eilen lopulliset syödyt kalorit olivat n. 4400. Huomenna sitten on tilinpäätös joulusta, joka on varmaan kilo, hiukan päälle.

Kun puhutaan jostain rasvanpoltoliikunnasta, niin tätä on tallin siivoaminen, kun teen sen yksin:

kuva

Josta päästään (taas) siihen, että ei liikunnalla laihduta. Ainoastaan syömällä vähemmän laihdutaan.

1 Like

Olen valvonut koko yön, joten tämän päivän punnituksessa ei ole mitään mieltä. Joten lukitaan eilinen 86.6 kiloa.

Tarkoittaa sitä, että joulun takia palasia noin 14.12. tilanteeseen. Mielenkiintoisen paljon ja nopeasti painoa tuli lisää. Kertoo minusta edelleenkin vain siitä, että jos päästää säästöliekin liian vahvaksi, niin kroppa palauttaa omasta mielestään normaalimman painon todella nopeasti, kunhan syödyt kalorit riittää.

Tarkoittanee sitä, että jahka joskun helmikuun alussa pääsen painotavoitteeseen, ja palautan syötävät kalorit jollain tavalla normaalimmalle tasolle, niin paino tullee nousemaan heti. Eikä sillä ole merkitystä, tai oikeammin se saattaa olla jopa hyvä asia.

Tänään taitaa treeni jäädä vähiin. Väsyttää ja vituttaa, joka ei liene sellainen hyvä lähtökohta.

Aiheeseen sopiva motivaatiomeemi sen kunniaksi, että tää kakkavuosi loppuu kohta :partying_face:
20201230_204746

Ja joulupyhäthän kestää loppiaiseen saakka!

1 Like

Jos kerta pyöritetään juletideä loppiaiseen saakka, niin aamupaino 85,5 kg. Joten olen aatonaaton tilanteessa, jotakuinkin. Eli ainoa seuraus joulusta oli, että en laihtunut.

Nukuttu yö ja eilinen huono syöminen teki tehtävänsä siis.

Tuli eilen kuuden aikaan illalla kehno olo, itseasiassa olin puhelimessa yhden asiakkaan kanssa, ja ihmettelin mikä mättää. Kunnes oivalsin, että olin koko päivänä ehtinyt syömään kaksi Profeelin vanukasta. Kahvi ja joku 440 kcal ei siis riitä koko päiväksi. Mutta hoikistaa. Taidan patentoida tuon.

Valvottu yö

En minä näitä suuremmin yleensä julkisuudessa huutele, mutta tämä on niin rajatulle yleisöllä, että ihan sama. Meillä on nyt yksi greyhound ja kaksi russelia. Vanhin 10 vee narttu lähti 3,5 tuntia kestäneeseen grand mal kohtaukseen.

Vartin jälkeen aloin metsästämään vaihtoehtoja – rehellisesti sanottuna kylläkin lopetusta, minulla ei ole harhaluuloja pitkittyneen epileptisen kohtauksen vaikutuksista. Autoahan ei ollut, koska Minna on reissussa. Minä olisin päässyt lääkärille kahden tunnin kuluttua, jos olisin saanut kyydin. Nimittäin keskellä yötä Vihdin perämetsiin ei saa näämmä taksia. Kunnanlääkäriä ei saanut edes kiinni.

Joten seuraavan kerran taas kun joku sanoo, että kyllä koiran saa aina eläinlääkärille ja kyse on vaan tahtotilasta, niin huudan suureen ääneen.

Hevosilla käytetään lievään rauhoittamiseen, yleensä kengityksissä, sellaista lääkettä kuin Domosedan. Vie koirankin jaloiltaan ihan surkean pienellä annostuksella. Nyt tiedän senkin, että Domo lievittää pahinta kohtausta. Ei se lopeta, mutta koira ei hajota itseään enempää.

En kuitenkaan pidä tuota parhaana tapana tipauttaa nopeasti painoa.

2 Likes

Peukku tuolle alulle.

Joka kerta kun joku kommentoi “luottaisit vaan siihen elliin” mun tekee mieli karjua ja paiskoa tavaroita. Mutta se onkin jo toinen aihe.

1 Like