Joku roti tähän hommaan (osa 2)

Jatkaa keskustelua ketjusta Joku roti tähän hommaan (osa 1) - #68 käyttäjältä Jonnap.

Aikaisemmat keskustelut:

Laittakaapa joku tähän uuteen jatkoketjuun kuva, että saadaan listauksen ulkomuoto kuntoon :wink:

En saa tätä tohon aloitusviestiin.
714f1c4c6a4fdb56664f057fbce1d83e-funny-cats-funny-animals-386x478

1 Like

Oli jäänyt pieni tilkka kermaa jääkaappiin, ja vaikutti siltä, että huomenna se kävelee sieltä jo vastaan. Kermat mukiin (ehkä reilu puoli desiä?), perään pari teelusikallista silmäkaakaota ja maun mukaan tomusokeria. Sekoitus, kunnes siitä tulee semmoista moussea. Ja kun on riittävästi kaakaota, niin tulee nopeasti.

Ei se nyt mikään terveyseväs tokikaan ollut, mutta eipä mennyt kermat hävikkiin. :grin:

1 Like

Unohdin eilen testata kaakaota maitojauheeseen tehtynä. Joten siitä seuraa rangaistus: mulla on mikrossa sulamassa kaalipataa.

Ei se oikeasti ole rangaistus, vaan palkkio.

Tein töiden jälkeen lettuja ja kävin ostaa mansikkahilloa. No olihan se hyvää mutta vadelmahillo parempaa.

Huomiselle otin sulamaan karjalanpaistilihat. Takka on päällä joten pitäiskö laitta yöksi hautumaan se sinne :thinking: muusia olis kyytipojaksi.

Mulla olis huomiseksi valmista bataattilaatikkoa ja kinkkusuikaleita, joista pitäisi kehittää jotain laatikon kaveriksi. :thinking:

Kokeilin jääkaapitonta elämää silmälläpitäen mitä tapahtuu kun sekoittaa maitojauhetta, sokeria ja houtenia. Siitä tuli vetisen makuista kaakaota. Mutta kun joukkoon lorautti tilkan vuosikertaikäistä minttu-suklaa leijonaa, niin siitähän tuli ihan juotavaa.

No, onpahan sekin kokeiltu. Millehän sitten alkaisi.

Oliko sulla sitä juustoa vielä? Lämpimiä leipiä?

Onhan sitä. Ei lämppärit huono idea ole. :thinking:

1 Like

En mä sitä tiiä sopiiko ne yhteen mutta olis ainaki täyttävää syömistä :sweat_smile:

Mä syön välillä niin outoja yhdistelmiä, kun kokkailee jotain jämiä pois kuljeksimasta, että bataattilaatikko ja lämppärit on vielä normaalia. :sweat_smile:

1 Like

Mun luona oli muutaman päivän kaveri kylässä, joka huolehti, että joka ruualla on salaattia ja kasviksia. Joten nyt on ollut terveellinen meno. Toki kyllä me Ritajärven luonnonsuojelualueen retkelle otettiin suklaatakin mukaan, tietenkin. Ei retki oo kunnon retki ilman kahvia ja herkkuja. :coffee::chocolate_bar:

1 Like

Nyt tuli niin järkyn hyvää kaalilaatikkoa, että oksat pois. Jos jotain pitää kritisoida, niin vähän vähempikin rasva (voi jauhiksen ja sipulin paistamiseen) olis riittänyt. :sweat_smile: Kaalia, naudan jauhelihaa, ruokakauraa, sipulia, purki kermaa, vähän koskenlaskijaa ja mausteita sillain sopivasti että myös chili vähän lempeästi potkaisee. Paistoin ensin tunnin, ja päälle vielä puoli tuntia jälkilämmöllä.

1 Like

Poltin pohjaan vaan ihan vähän. Mutta tuosta tulee bloggaus, koska oli retkiruokaopettelua.

2 Likes