Joku roti tähän hommaan (osa 1)

Teen ehtiessäni jutun:

1 Like

Ihan järjetön kipupäivä taas, ei paljon kokkailut jaksa kiinnostaa. Maksimit mennyt kaikkia kipulääkkeitä, ja hyödyttää kuin pyyhkijänsulka hanhen perseessä. :roll_eyes:

Ostin Lidlistä kaurasydänleipiä, joten ruuaksi oli sitten sitä. Voitelin leivät voilla, nakkasin päälle eiliseltä jääneet sweet chili -maustetut kanasuikaleet ja riittävästi juustoa. Koko komeus mikroon, ja hyvä tuli.

Noh, on kai sekin jotain, ettei kaupasta tarttunut mukaan mitään herkkuja. Edes lohdutukseksi ja koska on ansainnut kun sattuu niin s**tanasti.

Mä olen nyt innostunut curry-variaatioista. Tai aika usein jotain sen tapaista olen ennenkin paljon kokkaillut, mutten tiedä voiko niitä curryksi sanoa. Pitää ehkä googlettaa mikä sen määritelmä on. :sweat_smile:

Huomisen visio, jos jaksaa, olis kuitenkin seuraavsnlainen: Kinkku-linssicurrya paahdetulla palsternakalla. Eli pakastimesta otin sulamaan möykyn kypsää joulukinkkua. Tänään kaupasta tarttui mukaan myös palsternakka, ja se voisi olla hyvää paistaa uunissa ja laittaa curryn sekaan. Lanttuakin olis, se voisi kokea saman kohtelun kuin palsternakka. Sipulit, linssit, mausteet, kookosmaito ja tomaattimurska löytyy kaapista myös.

Voisi kai nuo juurekset vaan pilkkoa pieniksi ja paistaa pannulla mausteiden kanssa, kyllä ne siellä seassa sitten kypsyy, jos ei jaksa uunia lämmitellä.

Palsternakka on jotain, mihin en vaan kykene. Ei pysty.

Mä en pysty silloin, kun lähikaupassa on jäljellä pelkät nahistuneet yksilöt, ja hintaa silti 6eur/kg. :sweat_smile:

Mä tässä jo mietin, että mitäs parin päivän päästä kokkaisi, kun ostin -50% edamjuuston (800g) ja siitä ainakin osa pitäisi hukata johonkin. Ellei sitten vaan tekis jotain pizzaa reilulla juustokerroksella. :thinking:

Raasta ja pakasta. Sieltä helppo sitä heittää millon minkäkin asian päälle tai joukkoon.

1 Like

Totta! Kiitos. :blush:

1 Like

Jaksoin tehdä. Joskin lopputulos oli vähintäänkin mielenkiintoinen. :sweat_smile: Ei se pahaa ole, onneksi, sillä tuolla määrällä ruokkisi vaikka pienen armeijan.

Tänään ruokana: muusia uuniperunoista (ei tule könttejä), uunilohta srirachalla maustettuna ja salaattia.
Viikonloppu meni noutoruuan parissa. Eilen käytiin lapsen 20v synttärin kunniaksi syömässä “roskaruokaa” (pitsa-kebab-linjalla) josta virisi hauska keskustelu ja lapsi “näpäytti” isäänsä:
Ei tää mitään roskaruokaa ole kun ei tätä ole mistään roskiksesta kaivettu vaan ihan tavallista ruokaa ja ole onnellinen että saat ruokaa kun Afrikan lapset kärsii nälästä ja söis vaikka mitä.

Afrikan lapsista on taidettu joskus menneisyydessä puhua jos ei oo ruoka maistunut, nyt lapsi pääsi sanomaan takas isälleen :grimacing::woman_facepalming:

1 Like

Tämä ketju suljettiin automaattisesti sen saavutettua vastausten maksimimäärän 50. Jatka keskustelua ketjussa Joku roti tähän hommaan (osa 2).