Järkevä syöminen ja säästöliekki

Ottaen huomioon kuinka tein nälkäkuolemaa pari viikkoa sitten 1200 kcal päiväenergialla, niin verrataan tähän päivään.

Olen herännyt aika tarkkaan kello 8 ja nyt kello on 23. Ja tänään on syöty:

  • kahvia, aika monta kuppia
  • Olvin vichyä 2 pulloa á 33 cl.
  • neljä viipaletta pekonia, kaksi kanamunaa ja desi raejuusto (aamupala puoliltapäivin)
  • 80 g herajauhetta ja 8 g kreatiinia, kahdessa annoksessa
  • yhden candy cane tangon
  • yhden Famin (joskus saa nauttiakin)
  • pullon Ediä

Tuota ei voi kutsua millään mittarilla järjeväksi syömiseksi. Eikä moinen edes laihduta, koska se painaa elimistön samantien säästöliekille, ainakin tällaisella vanhenevalla herramiehellä.

Kaipa sitä pitäisi jotain syödä. Riittäisiköhän yksi Skyr :laughing:

2 Likes

Kysy Pipsalta?

Minä heräsin 13.00. Hetken hengailin ja venyttelin . Koiran kanssa lenkillä, käytiin keräämässä suppiksia ja söin puolukoita samalla.

Kahvia ja vettä, aamupala klo 15.

Kreikkalaista jugurttia pari desiä.
Muumi tikkari ( punainen jos värillä väliä)
Vettä
Savulohta
Suppilavahveroita voissa
Fazerin sininen kookospatukka bb 2018…
Pihatöitä
Koiran ja hevosen kanssa maastossa
Omenoita
Luin kirjaa
Suihkussa
Koiran kanssa hengailua
Katselin telkkua, suunnittelin tulevaa, hengailin netissä, pelasin pasianssia, luin kirjaa.
Kävin nukkumaan noin 06. jotakin.

1 Like

Järkevä syöminen ja olemalla pakottamatta itseään nälkäkuoloon, ainoastaan vähemmille kaloreille, on oleellista vanhempana – ja hiukan tärkeämpää naisille kuin miehille.

Vanhempana, kun kroppa odottaa jo kuolemaa ja mikään ei korjaannu enää kunnolla, rajummat miinuskalorit laittavat elimistön oletetusti kohtuullisen helposti säästöliekille. Kun se kestää tarpeeksi kauan, niin sitten alkaa kilpirauhanen sammuttamaan itseään – ja aletaan vaatimaan T3-kuuria sekä varastorautamittauksia, kuitenkin se mitä tarvittaisiin, olisi rennompi ote elämään ja alemmat stressitasot, sekä riittävä syöminen.

Miehillä ongelmaksi tulee lisäksi testosteronimäärien aleneminen ensin luonnostaan ja sitten ruokarajoitusten takia kiihtyen.

Kyllä tää jotenkin liittyy aiheeseen :joy:

2 Likes

Tähän kun ei tarvita edes korkeaa ikää.
Mun vapaapäivän menu on samantyyppinen kuin Jagsterin kertoma. Työpäivinä tulee syötyä
Kunnon aamupala (useimmiten)
Lounas (usein liian pieni, koska kiire. Edit koska laiskuus, en ota tarpeeksi isoja eväitä töihin mukaan. Toi kiire lounastauolla oli pakko heivata romukoppaan)
Välipala (omena, eli liian vähän)
Päivällinen
Iltapala (päivän isoin annos)
Päälle neljä kuppia kahvia ja lähes askin verran tupakkaa.
Ja kun tähän lisää vielä jatkuvan stressin johdosta katoilevan ruokahalun, tulee myös työpäivinä syötyä liian vähän. Aika jännä että usein väsyttää.

Mä muuten melkein aloitin treenaamisen tänään! Kyllä tää joukkovoima toimii :ok_hand:

1 Like

Hyvä @Lafal!

Toi sarjakuva oli mainio :joy::joy:.

Minä teen pelkkää yöpäivystysvuoroa, syöminen on todella heikkoa välillä, mutta sitten kun tilanne tasottuu vapaalla niin lähtee lapasesta.
Vapailla rytmi pysyy samana nukkumisen suhteen ja liikunta on lähinnä sitä samoilua.

Tein aloituksesta blogimerkinnän - mutta laajensin sitä säästöliekkiajatuksella, joka tästä ketjusta uupuu.

Hiton säästöliekki. Lisäämällä, oikeammin muuttamalla, työtä sekin säästöliekki sammui ja painosta hävisi kilo.