Hyvää tarkoittavat neuvot?

Erehdyin facebookin puolelle sekä katiskaan että toiseen koira-aiheiseen ryhmään.

Ei helvetti ( anteeksi kiroilu) mitä neuvoja siellä satelee.
Katiskassa suositellaan boulardia ja Ilu Virtaista koiran korvaongelmaan.
Ja toisessa ryhmässä kaikkeen on vastaus, että eläinlääkäriin heti, niin kuin olisi jo!!

Eikö omistajilla oli sitten oma tai vieras koira jota neuvotaan, niin ole minkäänlaista järkeä päässä?

Ja sitten on eräs Tamperelainen elli jonka elämänlahjana on vittuilu. Ja hän on sitten aina oikeassa. Voin kertoa ettei ole.

Sori, tästä tuli tämmöinen tunnepitoinen purkaus, kun erehdyin facen puolelle.

1 Like

Hyödyttömän huuhaan suosittelu on vahvoissa kantimissa nykyään. Ihan kaikessa. Tai olisikin vaan hyödytöntä, mutta kun on aika ajoin myös haitallista.

Josta on lyhyt matka minun ikiaikaiseen kiukutteluun: maalaisjärki ja omistajan vastuu.

Kumpaakaan ei ole ja kummallakin saa perusteltua mitä ihmeellisempiä asioita,

Minulla on ollut krooninen face-väsymys jo pitkään. Jos ei olisi taloudellinen pakko, niin olisin poistunut jo aikoja sitten.

Mutta – perusongelma on kahdessa:

• kritiikitön suhtautuminen mihin tahansa mukavaan väitteeseen
  • lysyttömyys ymmärtää syy- ja seuraussuhteita, varsinkin niiden puuttumisia
2 Likes

Mä oon jo useampaan kertaan meinannut tehdän saman: tulla tänne möyhöämään sitä kuinka facen keskustelut vituttaa :joy::joy:
Toistaiseksi oon malttanut olla tekemättä sitä. Puhelin pois ja pari röökiä on auttanut.

Välillä tekisi mieli jättää facen katiskaryhmän seuraaminen kokonaan kun sieltä saa aika vahvoja vitutuskohtauksia. Mutta onneksi isompi osa on järkevää keskustelua josta oppii tarpeellisia asioita. Tai asioita, jotka mahdollisesti jossain vaiheessa tulee tarpeeseen.

2 Likes

Ole nyt niin kiltti ja käy sulkemassa se saakelin Ilun ylistys keskustelu sieltä fb katiska-ryhmässä :neutral_face:.
Kohta sen koiraparan korvat on täynnä karpia, etikkaa ja boulardia :expressionless::expressionless:.

Siis noita neuvojen kyselyjä ja tapauksia on kiva ja mielenkiintoista lukea ja miettiä itse ratkaisua noihin.
Mutta osa noista vastauksista, ohjeista ja neuvoista on täyttä paskaa.
Sama kuin jossain koirat- ryhmässä.
AINA löytyy “asiantuntijoita” :roll_eyes:.

1 Like

Missä Katiskan ketjussa Ilun ylistystä on paljon?

Siinä missä on video, kun koira ravistelee verisiä korvia.

Pahimmat siivottu.

Noita saisi ilmiantaa ylläpidolle. En minä seuraa läheskään kaikkia ketjuja.

1 Like

Mä olen tän meidän nyt jo paranemaan päin olevan haimatulehduksen kanssa saanut (pyytämättä)… Noh, kaikenlaisia ruokintaneuvoja.

1. Anna sille rasvatonta ruokaa.
  2. Auttaa kun syötät sille naudanmahaa. Sitä tuoreena pakastettua. (öh, onko muunlaistakin?).
  3. Ilun karppietikka-mikälie ruokavalio.

Noh, vaikka naudanmahaa kavereineen löytyis kuussa käyneenä ja siellä pakastettuna, ni enpä ole antanut. Ja siitä huolimatta koira on parantumassa. Tai ehkä juuri sen takia.

Ja jottei mene ihan ohi aiheen, niin monesti kauhistelen somessa näitä kun joku kysyy asiaa X, vaikkapa lääkeannostusta, ja sitten joku ihan random tyyppi vailla mitään perehtyneisyyttä vastaa siihen jotakin, niin luotetaan siihen ensimmäiseen vastaajaan joka on sattunut jonkun annoksen sinne keksimään. Ja voihan olla, että vastaus onkin oikea. Mutta hyvin se voi olla väärä.

2 Likes

Mä olen varmaan onnellisessa asemassa kun en kauheasti edes tiedä kuka on Ilu (paitsi sen että joku älytön tyyppi, ilmeisesti Neun perustaja tms ja joku sakemannikasvattaja, ehkä).

Kaveri joskus tyrkytti neuta mun ekalle koiralle, jäi yhteen syöntikertaan, jopa minä, vähän aikaa koiran omistajana ollut ja mistään mitään tietävä ymmärsin lukea ruuan sisältöä ja päätin että tätähän meillä ei syödä, ei edes vaikka olis ilmaista. Kaverille yritin asiaa kertoa mutta aika pauloihin tyypit vissiin siitä Ilusta menny ja menee :woman_shrugging:

Muistan joskus vuosia sitten törmänneeni nimeen ruokintaneuvojen yhteydessä, jossa kertoi koiran saavan tarvitsemansa D-vitamiinin nuolemalla sen turkistaan. Totesin jo silloin, että eipä tarvi niihin oppeihin perehtyä sen enempää. :sweat_smile:

3 viestiä yhdistettiin ketjuun: Kiinnostava etikka – usein kysyttyjä kysymyksiä ja vastauksia | Rajamaen.fi