Huonosti suunniteltu verkkokauppa. Tai asiakas

Tuli Facen muistoissa vastaan.

Olin etsinyt solumuovia jousen maalin taustaksi. Löysinkin kohtuullisen edullista verkkokaupasta, joten suunnaksi Bauhaus. Vaan ei löytynyt ja henkilökunta pompotti osastolta toiselle.

Otin puhelimella kaupan auki näyttääkseni myyjälle tuotteen ja törmäsin maailman surkeimpaan verkkokaupan mobiiliversioon. Tarjosi luurilla aivan erilaisen ostokokemuksen kuin läppärillä ja osa toiminnallisuuksistakin puuttui, kuten juuri määrätyn liikkeen varastosaldot. Paska paikka.

Muuten hienosti, mutta olinkin kotona tutkinut Byggmaxin tarjontaa.

Vittuako laittavat samankaltaiset nimet ja kaupatkin melkein vierekkäin.

Jonkun tarttis tehdä asialle jotain, etten menisi väärään kauppaan!

Hieman samaa asiaa kuin ostaessani läppärin Gigantista itsenoudettavana. Myyjä ei löytänyt koko tilausta koneeltaan ja minä aloin jo kerätä kierroksia.

Löytyihän se. Olin tehnyt tilauksen Espoon Giganttiin ja olin Vantaalla.

Mistä hemmetistä näitä kaikki pk-seudun maalaispitäjiä tietää, samanlaisia minusta.

(Tosin, minua kerran opastettiin, että Espoon ja Vantaan Ikeat erottaa asiakkaista — Espoossa puhutaan ruotsia ja Vantaalla kaikki rouvat ovat kantavia)

kuva

20210915_211722

1 Like

Tapahtui ollessani vielä myyjä:
Henkilö kertoi tuovansa työhakemuksen. Vastasin, että meillä ei ole tällä hetkellä avoimia paikkoja, mutta toki toimitan hakemuksen eteenpäin.
Henkilö alkoi väittämään vastaan, että kyllä meillä on netissä ilmoitus avoimesta paikasta.
Yritin ystävällisesti kertoa, että ei ole, mutta henkilö ei halunnut uskoa. Poistui paikalta, vein hakemuksen odottamaan myymäläpäälliköä.

Työvuoron jälkeen oli pakko tarkistaa: ilmoitus avoimesta paikasta löytyi seinän takana olevan kilpailevan yrityksen nettisivuilta :woman_facepalming: