Henkiinjäämisopas helteessä kilpailemiseen

1 Like

Ja kopypeistaus face-kommentista:

Jos joku mainostaa, että veinpä koiran juoksulenkille helteessä, niin hänet lahdataan virtuaalisesti.

Jos joku mainostaa, että kävinpä koiran kanssa helteellä kilpailemassa, niin onnitellaan mahdollisesta sijoituksesta.

Miten tavataan sana kaksoisstandardi?

2 Likes

Itse sanoisin, että seuraavana päivänä on treffit osan maastokilpailu- ja ratakoirien kanssa.

Se, että juoksut meni helteessä helvetin hyvin ( sarkasmia) ja koira lähti kävellen kotiin ei tarkoita etteikö niitä oikeita ongelmia tulisi.

Viime lauantai oli myös lämmin päivä, mutta ei kuitaankaan helteinen.
Siitä huolimatta moni huippuravurin omistaja oli kyllä varpaillaan ja hevostenhoitajat teki todella huolellista alku- ja loppuvalmisteluja Kymi GP:ssä.

Ei ole mitenkään poikkeuksellista, että minulle tulee akuuttipyyntöjä samana iltana ja sitten ontuma/jumi-tentaamisia seuraavana kahtena päivänä. Ja samaan aikaan aina saan facesta lukea, että mitään ongelmia ei tullut yhdellekään koiralle.

Raivoisa juominen on sellainen, joka saa minulle aina facepalmin ja se epäempaattinen puoli jakautuneessa luonteessani saa toivomaan, että joku tarpeeksi profiloitunut koira kuolisi. Ehkä sen jälkeen painotus muuttuisi kuvitelmasta, että moinen on normaalia ja jopa haluttua, kun koirahan vaan nesteyttää itseään.

2 Likes

Tämäkin jännä ilmiö, että viime kesänä tuli kisattua helteellä (agility), kun ei oikein koko kesänä muutakaan vaihtoehtoa oikein ollut, jos meinasi ylipäätään kisata. Toki koira siihen helteeseen oli tottunutkin keväästä asti, toisin kuin nyt kun ensiviikon kisat hirvittää. Tuntuu kyllä, että noissa koira pärjää ihmistään paremmin, kun se ihminen hiki hatussa on kokoajan huolehtimassa jääpyyhkeillä ja ties millä alustoilla koiran viileydestä. :sweat_smile: