Hapoton maha

Olen kahtena iltana ruuan mukana antanut Huldalle suolahappo + pepsiinikapselin puolikkaan, eikä sillä oo ollut MITÄÄN asioiden nuoleskelua siinä iltasella, mitä yleensä on edes vähän, joskus paljon. Joskin otanta on vielä liian pieni suurempiin johtopäätöksiin, mutta johan mä olen sit ehtinyt jossitella.
*Jos Huldalla onkin hapoton maha.
*Jos sen B12 puutos ja hapoton maha liittyykin toisiinsa.
*Jos niiden taustalla onkin helikobakteeri (kuten usein ihmisellä).
Ja vielä,
*Jos Huldan haimatulehdusten taustalla onkin helikobakteeri.

Ja tämä koko jossittelurumba lähti liikkeelle siitä, että olen viimeaikoina huomannut, närästyslääkkeen pahentavan närästysoiretta huomattavasti, joskin aika harvakseltaan niitä on onneksi tarvittu.

Ajatuksia? Kokemuksia?

2 Likes

Mitä valmistetta käytät? Itseäni vaan mietin :thinking:

Heliko on mahdollinen. Kukaan kun ei tiedä koirien helikosta oikein yhtään mitään. Mutta ne pari tutkimusta, jotka on koirista ja helikobakteerista tehty, antavat viitteitä, että heliko kuuluisi koiran normiflooraan.

Mutta sehän ei tarkoita, etteikö silti ongelmia voisi tulla ja olla. Nirmflooraan kuuluu myös hiiva ja sikaripunkki.

Haimatulehdus on useimmiten seuraus jostain muusta bakteeri- tai virustulehduksesta. Joten siltä osin sitten helikokin voisi aiheuttaa haimatulehdusta.

B12-vitamiiniin ei matalahappoisuus liity mitenkään, eikä yleensä haimatulehduskaan. Sn sijaan haiman vajaatoiminta voi heikentää B12-vitamiinin imeytymistä.

Suolahappo on kysymysmerkki. On sitä käytetty, ja vaikka osa on jumattoman tyytyväisiä, niin suurin osa ei ole saanut siitä mitään iloa. Mutta jos toimii, niin hyvä sitten.

1 Like

Puhdistamon suolahappoa.

1 Like

Eläinlääkäri antoi aika samansuuntaisen vastauksen kuin Jakke tuossa edellä. Nyt on pari päivää lisää suolahapon käyttöä takana, ja vaikuttaisi auttavan. Toki nyt se on nämä pari viimepäivää ollut leikkaustoipilas, joten tilanne ei muutenkaan ole nyt normaali. Jatketaan kokeiluja.

Mutta jos nyt ihan aidon oikeasti loputkin oireet pysyy poissa lisäravinteilla, niin ei tehdä tässä kohtaa asialle muuta.

En tiedä minkä placebon piikkiin menee, mutta ei ole ollut enää ruuan jälkeen sitä tolkutonta asioiden nuolemista suolahapon aloittamisen jälkeen. Olen oikein yrittänyt rekisteröidä joka lipaisun, mutta ei oo pahemmin rekisteröitävää.

No, oli mikä oli, olen tyytyväinen jos nyt hoitui näin simppelillä tavalla.

1 Like