Hampurilaisvalikon paikka

Vaihdoin nyt pieniruutuisilla hampurilaisvalikon paikan vasemmalla. Uskokaa tai älkää, niin sen on käytettävämpi siellä, myös vasenkätisillä.

Paras paikka olisi itseasiassa alakulmassa, mutta kukaan ei osaisi etsiä sitä sieltä…

Mutta koska tottumuksen voima on vahva, ja asialla ei ole minulle suurtakaan merkitystä, niin nyt on oikea hetki esittää vahva vastalause jos vasen yläkulma on hankala.

Parasta tietysti olisi, että jokainen saisi ihan itse päättää missä se sijaitsee, mutta se ei valitettavasti ole vaihtoehto. Ainakaan vielä. Joten se on sitten kaikille siellä mihin se päätyy.

Nyt täytyy opetella tökkäämään sormella eri kohtaan kuin ennen, jotta pääsee takaisin etusivulle :sweat_smile:
Muuten en huomannut mitään eroa käytettävyydessä.

Oikeakätinen pitää yleensä puhelinta vasemmassa, jolloin valikon saa auki peukalolla esimerkiksi. Mutta kun täällä minusta tuolla valikolla ei suuria tee.

Minulla vaihto tekee sen, että en töki niin usein harhaan… Mutta koska käytän yleensä logoa päästäkseni alkuun, niin nyt se on millin liian kaukana.

No, tuo muutos näkyy vain puhelimissa, ja käytän puhelinta äärimmäisen harvoin, joten minulla ei ole mielipidettä.

Päättäkää te. Annan sen nyt kuitenkin olla tuossa huomisiltaan asti.

(ehkä, minulla nimittäin appi alkoi kaatuilemaan ja viimeinen muutos oli juurikin tuo menun paikanvaihto)

Kuka näin tekee? :joy:

Sama, logon siirtyminen aiheutti alkuun virhetökkäilyä.
Tykkään ulkonäöllisesti siitä, että logo on keskellä ruutua. Näkyy paremmin :+1: ja vaikka oletus on, että kaikki tietää millä sivustolla ovat, niin silti on jokseenkin loogista, että logolla on paras sijainti suhteessa valikkoihin.

Mutta, mun puhelimen leveys on alle 10cm, joten aika pienestä asiasta on kyse…

Koska minulla ei ole asiaan mitään sanottavaa, niin itseasiassa logo näkyy paremmin vasemmalla ylhäällä :wink:

Perustuu meidän länkkärien lukusuuntaan vasemmalta oikealle ja ylhäältä alas. Pätee silloinkin, kun luullaan katsottavan yhdellä silmäyksellä.

Mutta toki komponentin koollakin ja muulla huomion keräämisellä on merkitystä. Valokuvauksessa huomattavan oleellista mihin katse ohjataan. Mutta jos mukana on tekstiin liittyviä elementtejä, niin katse siirtyy heti lukusuunnan mukaiseksi.

Saman kaltaista asiaa kuin miksi 14,99 toimii paremmin kuin 14,99 tai luoja varjele 15,00. Tai miksi tasahinnat ilmoitetaan ilman senttejä.

Mutta menullehan paras vaihtoehto olisi alareuna. Mutta jos se sinne siirretään, niin kukaan ei löydä sitä — koska meidät on opetettu tähän nykyiseen UX-rikokseen nimeltään hampurilaisvalikko.

Suurin osa. Yleensä sellaiset ihmiset, jotka kykenevät multitaskaamaan ja tekevät puhelinta selatessaan muutakin kuin pysähtyvät :rofl:

Njooh. Jos ei tästä tämän kummallisempaa draamaa seuraa, niin palautan varmaan menun oikealle. Ja logon vasemmalla :wink:

Ihan siksi, että olisi yksi palikka vähemmän, joka voi mennä rikki.

Mä oon oikeakätinen multipaskaaja, joka pitää puhelinta oikeassa kädessä :rofl: vasen käsi tulee kuvioon mukaan vain kirjoittaessa.

Kannatetaan. Nyt tökin taas jatkuvasti hampurilaista kun haluaisin etusivulle.

Ehkä se Meta-logon parempi näkyvyys johtuikin mainosten katoamisesta eikä paikan vaihtumisesta :thinking:
En siis tajunnut niiden kadonneen, ennen kuin mainitsit asiasta :see_no_evil:

Okei… tämähän avaa ihan uusia ulottuvuuksia :rofl:

Hampurilainen palasi sille tuttuun paikkaan.

Jos muutos ei näy, niin tullee foorumin ikiomasta välimuistista. Siihen auttaa (ainakin apissa) poistuminen ja paluu.

1 Like

Eikun mä meen tällä hetkellä todella kapeassa putkessa johon ei mahdu montaa asiaa kerralla ja niistäkin iso osa katoaa jatkuvasti :rofl:

Havainnointi- ja keskittymiskyky on aika nollatasoa, kiitos vuokranantajan joka ei jatkanut myymälän vuokrasopimusta - loppuunmyynti on todella mehut vievää puuhaa.