Hampurilainen ja profiilivalikko muuttuu

Navigoinnin ja ilmoitusten muoto muuttuu. Eli hampurilainen muuttuu ja varsinkin se valikko, joka tulee omasta profiilikuvasta, muuttuu aika paljonkin erinäköiseksi.

Tykätään tai ei, niin tämä muutos tulee foorumisoftaan, joten sitä ei voi välttää. Joten kannattaa sopeutua heti :wink:

Vilkaistaan ensin hampurilainen. Vasemmalla se mikä oli, ja oikealla mitä on (tai mitenpäin ne nyt itsekullakin näkyy).

kuva

kuva

Suurimmat erot ovat, että nyt saa erillisen seurannan haluamilleen alueille tai tageille. Samaten privaviesteihin pääsee suoraan. Testiroolini ei kuulu chatteihin, joten noista puuttuu kanavat, jotka näkyisivät alimmaisena,

• -ikoni aloittaa uuden foorumiketjun tai yksityisviestin. Ja jos on kynänkuva, niin siitä pääsee muokkaamaan valintojaan.

Ja sitten se profiilikuvan valikko. Hampurilainen on minusta parempi noin, mutta se tietysti riippuu siitä paljonko sitä käyttää. Mutta henkilökohtaisten valikko profiilikuvan takaa meneekin jo melkoisen… minä luonnehtisin jopa sekavaksi. Mutta jos haluaa penkoa erilaisia ilmoitustyyppejä, niin kaipa se sitten on kiva.

Eli taas ensin se joka oli, ja sitten se mikä on.

Teen tarkemman selityksen ehtiessäni, koska suunnilleen kaikki ohjeet, jotka ovat alkaneet profiilikuvasta, menevät uusiksi, mutta idea on yksinkertainen.

Ensimmäisenä on normaalit ilmoitukset, vastauksista jne. Ja sen jälkeen oikean syrjän ikonit sitten mahdollistaa vaikka pelkkien vastausten katsomiset, tai pelkästään saadut tykkäämiset jne. Ja alimmaisena on sitten se profiilinappula.

Hetken aikaa tuohon saa totutella. On taatusti ehkä mahdollisesti hyödyllinen ruuhkaisilla foorumeilla, mutta täällä… ehkä hieman liioittelua.

Mutta tuolla mennään.

2 Likes

Mä en ymmärrä tätä kohtaa:
Screenshot_20220920-220537_Samsung Internet
Tuo uusi valikko ei näytä lukemattomien ketjujen määrää, jos seuratussa ketjussa on uusia viestejä. Sitten vasta kun uudet viestit on luettu, tulee näkyviin uusien ketjujen määrä.
En keksinyt mistä asian saisi muutettua niin, että näkyisi molempien määrä. Löytyykö uudesta manuaalista?

1 Like

Mä olen luultavasti aivan liian väsynyt, että nyt aukeaisi mitä tarkoitat.

Mutta tässä on kaappaus softan omalta foorumilta:

Eli Everything näyttää lukemattomat niiltä osin kuin seuratut ketjut eivät ole erikseen seuratuiksi merkityistä kategorioista/tageista.

Eli logiikka on tuossa:

The current logic for all the “topic list” links in the sidebar is as follows:

• If there are any unread go to the list of unread topics
  • If no unread, but any new topics, go to the list of new topics
  • If no unread or new, go to the latest topics

Vai tarkoitatko sitä, että vanhassa oli Uudet, mutta uudessa sivupalkissa ei?

Siis miten toi on ton näköinen.

Ei mulla tommosta ole :thinking:?

Mene nukkumaan @Jagster. Minä voin moderoida (tai koodata) sillä aikaa täällä.

Koska tuo viimeinen kaappaus on ihan eri foorumilta. Ja taitto on erilainen kuin puhelimessasi, koska tuo on tabletista.

Vai että moderoida ja koodattu… jösses, en taida uskaltaa ummistaa silmiäni koko yönä :joy:

Vanhassa hampurilaisessa näkyy, että sulla oli

• kolme ketjua, joissa on uusia viestejä (lukematta)
  • 115 uutta ketjua, joita et ole vielä avannut (uudet)

Uudessa hampurilaisessa näkyy, että sulla on

• kolme ketjua, joissa on uusia viestejä: kaikki ja seuratut.
    Kun oot käynyt lukemassa nuo kolme ketjua,
  • seuratut perässä ei ole enää numeroa
  • kaikki kohtaan tulee numero 115.

Ennen kuin ne uudet viestit on käynyt lukemassa, mistään ei pääse tuohon 115 uutta ketjua listaukseen. Tai en ole löytänyt sitä linkkiä, mistä pääsisi. Lisäsin hampurilaisen Alueet-osioon kaikki alueet, josko sitä kautta pääsisi katsomaan, edes alue kerrallaan…

Asetuksissa mulla on kaikki alueet seuranassa.

Nehän näkyy koko ajan foorumilla.

Mutta logiikka tuossa on, että ensin näytetään lukemattomina ne ketjut, joita jo luet ja seuraat — koska olet jo osoittanut mielenkiintosi niihin.

Kun olet lukenut ne, tai ohittanut, niin sen jälkeen näytetään uudet. Jotka sitten joko luet tai ohitat.

Eli kun testipersoona luki (tai no, tällä kertaa ohitin) ne seuraamansa 3 ketjua, niin 117 lukematonta uutta tuli samaan kohtaan näkyviin.

Tämä on itseasiassa hyvää materiaalia tulevaan työhösi. Kun aika usein juurikin koodarit suunnittelee käyttöliittymän — jota pääsääntöisesti ei saisi antaa tapahtua — niin miten moinen valikkohelvetti rakennettaisiin sellaiseksi, että se on edelleen käyttökelpoinen?

Siinä on jo nyt liikaa rivejä. Onhan se varmaan ihan kiva, jos tuijottaa 21 tuuman kiljuunan pikselin resoluutiolla olevaa näyttöä, mutta joudun nyt jo skrollaamaan menu, että pääsisin skrollaamaan sisältöä :wink:

1 Like

Asiasta neljänteen. Kasvatan koko ajan kuvien maksimikokoa ennenkuin esikatselu hyökkää paikalle. Huudelkaa jos ne alkaa olla häiritsevän kokoisia.

Toki ne pitäisi pienentää ennen julkaisua, mutta ei sitä kukaan tee. Sen takia meillä on tietävät koneet. SIksi toiseksi ainakaan Applessa ei edes pysty muuttamaan kuvien kokoa ilman erillistä ohjelmaa.

Edellisen kommentin kuvat on jo liian isoja. Tämä ominaisuus, tai siis sen puute, häiritsee minua eniten täällä.

Mistäs tuon saa näkyviin?

Mun etusivu näyttää tältä
Screenshot_20220921-082523_Samsung Internet

Oliko tuo teeman mukana tuleva ominaisuus? Ei vissiin ollut… yritin tonkia, en löydä :laughing:

Muistatko sellaisen ajan kun vinguitte etusivusta ja että kyllä täytyy olla alueet näkyvissä? Ja saitte paniikkikohtauksen, kun oletukseksi tuli Tuoreimmat?

Sinulla on oletusetusivuna Alueet, ja se nimenomaan esittää… Alueet. Ja siellä näet lukemattomat per alue.

Jos avaat vaikka Tuoreimmat (siitä alasvetovalikosta, jossa nyt on Alueet), niin saat saman näkymän.

Minä sanoin jo silloin, että foorumin käytössä Tuoreimmat on se mitä niinkuin useimmiten käytetään, ja sitten joskus kun browsailee, niin voi mennä alueiden kautta. Olitte kaikki minun kanssani erimieltä :wink:

Ja nyt kaipaat toimintoa, joka liittyy… tuoreimpiin.

Tai sitten opettelet käytännön, että luet ensin ne mitä jo seuraat ja vasta sitten uudet.

Nääh höpöhöpö, jotain unia oot nähnyt :joy:

En, kun toimintoa, että näen listan uusista ketjuista ja uusista kommenteista :sweat_smile:
Mutta löysin napin mistä ne saa näkyviin.

Läppärillä katsoessa tulee samanlainen valikko kuin tuossa kuvassa :+1:

Tietysti, koska isoilla ruuduilla ei valikkoja tiivistetä.

Palautin vanhan. Pysytään siinä niin kauan kun on mahdollista. Tai kunnes tulen toisiin aatoksiin. Taas.

2 Likes