🛶 Haluan kanootin. Ja korpeen

Olen viettänyt aika paljon aikaa juutuubin ihmeellisessä paikassa ja ihan riippuen mitä katson, niin haluan aina eri asiaa kuin tunti aikaisemmin.

Juuri nyt haluan kanootin.

Syynä ovat nämä kolme videota Kanadan puolelta.

Osa 1

Osa 2

Osa 3

Toki iso maa, paljon tilaa ja enemmän maksukykyisiä asiakkaita, mutta mistä saa Suomessa järkevällä hinnalla vastaavan palvelun vaellukselle:

• varusteet
  • kalusteet
  • ruuan

Kanootti nimittäin palvelisi sitä halua, joka minulla on. Mutta miten sen niinkuin käytännössä hoitaisi? Rengasreittejä ei ole, tai on, jos meloo järveä ympäri.

Jos menee autolla lähtöpaikkaan, että saa kanootin mukaan, niin mitä sitten kun ollaan 100 km syrjässä vaelluksen loppuessa? Toki taksilla ja julkisilla pääsee sinne minne auton jätti, mutta hylätäänkö kanootti sivuparkkiin odottamaan siksi aikaa?

Ei, minä en tiedä miten harrastajat tämän dilemman hoitavat.

2 Likes

Ei noita saa katsella, tulee vain olo, että elämä on ihan turhaa ja täyttä paskaa ilman kanoottia :laughing:

Ymmärrät varmaan mun riemun siitä, että saatiin tänä kesänä meidän koira rauhoittumaan kanoottiin :wink: Vuosi sitten en pitänyt mitenkään mahdollisena, että vielä melottaisiin koiran tulon jälkeen.

Me onnistuttiin ratkaisemaan tämä niin, että saatiin kyyti ihmisille ja kanooteille matkan loppuessa. Etäisyys lähtöpaikkaan ja kuskin kotiin oli siedettävä, mikä auttoi kyydin saamisessa.

Melontaa harrastava kaveripariskunta on tehnyt retkiä isohkoissa järvissä yöpyen saarissa ja lopettaneet retken lähtöpaikkaan. Mutta enempi ne vissiin tekee vain päiväretkiä ja yöpyvät pakussaan.

Kaipa se näin menee.

1 Like

Nyt haluan merikajakin. Tosin, en minä tiedä hittoako sillä tekisin, mutta jotain taatusti keksisin.

Oikeastaan ainoa, joka ei ole pätkääkään innostanut, on kosket. Ei ole minun juttuni (tosin, ainoa kokemus on kakarana jossain Ölkyn suunnalla).

Kannattaa sekin kokeilla :+1:
Tosin pienehkö ja lyhyt pätkä :joy: mua kiinnostaa ujosti isommat kosket, mutta itsesuojeluvaisto rynnii ohi.

6 viestiä erotettiin uuteen ketjuun: Pyhäjärvi - Vanjoki - Hiidenvesi

Melominen on kivaa.

Harrastin sitä aikanaan Jenkeissä ja juurikin Kanadassa.

Mietin mielessäni, että pitäisikö sinun @Jagster kuitenkin kokeilla ensi alkuun niin, että teet pienen matkan ympäri ja sitten sitä nousemista sieltä kanootista tai kajakista ylös?
Siinä kuitenkin istutaan melko matalalla ja jos muutaman tunninkin menee niin voi olla tottumattomalla vaikeuksia nousta ylös.

Olen minä joskus melonut. Mutta taatusti nykyään onkin noin, että vartin jälkeen joutuu flippaamaan kanootin/kajakin rantavedessä ja ryömimään pois :rofl:

1 Like

Kuljettaako Matkahuolto Lähellä-paketteja lauantaisin? Olivat seurantatunnuksen mukaan saanet paketin iltapäivällä Helsinkiin ja mietin vain josko se olisi jo huomenna Vihdissä?

En minä huomenna mitään sillä tee. Tarvitsen edelleenkin liivit ja jotain pientä. Mutta sunnuntaina pitäisi olla siedettävä keli ja aikaa kokeilla.

Tosin ajattelin myös piipahtaa Palakoskessa ihmettelemässä miten etelän ruska etenee…

Ai miten niin aikuinen mies käy kuumana kuin hellankoukku ja on kärsimättömämpi kuin kersat jouluaattona :rofl:

1 Like

Kyllä toimittaa.
Tai ainakin ennen on toimittanut.

Saahan sitä aikuinenkin intoilla.

Onko tämä liioittelua:

https://www.clasohlson.com/fi/Merirosvolippu-Jolly-Roger/p/31-2030

Ei ole!
Anna mennä vaan reilusti ostoskoriin muiden tilpehöörien lisäksi.

Tein juuri ostoslistan eri nippeleistä Bilteman sivuilla. 200 euroa palaa niihinkin, eikä mukana ole vielä vaatetusta eikä liiviä.

Mutta mitä jos alankin harkitsemaan märkäpukua? Joskus ihmisikä sitten sukeltelin vielä marraskuussa jollain silloisella 4 millin puvulla ja sillä pärjäsi puolen tuntia — meriolosuhteissa kylläkin, järvet ja joet jäähtyy nopeammin.

Pari sataa tuollaisestakin lompakko kevenisi. Mutta se on aika paljon vähemmän kuin 800.

Tarvii kylläkin neopreeni sukat ja/tai tossut, mutta ne tarvitsee muutenkin.

Ei minulla ole suuriakaan suunnitelmia meloilla helmikuussa (tosin, talvestahan se riippuu), mutta vedet on jo nyt kylmät. Roiskeet saan suojattua sidettävästi jo nykyisillä vaatteilla, mutta se uimaan joutuminen mietityttää.

Tosin… joka paikassa aina väitetään, että jos ei lähde seikkailemaan johonkin kakkosta haastavampiin koskiin, tai ala steppailemaan, niin ei niitä kaatumaan saa.

Minä en ole kuitenkaan ihan noin varma.

Löysin yhden 5 metrisen peruskajakin, hiukan leveämmän kuin mitä nuo isojen poikien merikajakit on. Tonnin siitäkin köyhtyisi. Mutta… viisi perkeleen metriä — sehän menee ylipitkäksi jo meidän farkku-golfin katolla :joy:

1 Like

Ihan passelin perusmärkäpuvun taitaa saada jostain puuilosta tai rustasta alle satasella.
Kuivapuvut ovatkin sitten jo hinnakkaampia.

Mutta jos hetken maltat odottaa niin pian tulee myyntiin pilkkijöille tarkoitettuja kelluntahaalareita :joy:.

Ne taitaa olla millin tai kahden pukuja. Liian ohuita jo tähänkin vuodenaikaan.

Ne kelluntapuvut olisi ainakin paksuja… liikkumaanhan niillä ei paljoa pääse :joy:

Siis miten ihmeessä nuo kelluntaliivien koot menee :thinking:?
Nyt vasta avasin tuon IONin linkin ja katsoin että XS koon pituus alkaa 164 cm ylöspäin.
Siis nuo mitat?
Aikaisemmin olen törmännyt kilogrammojen mukaan meneviin.

Halpoja myydään pituuden mukaan, että ne ylipäätään jotenkin sopisi kroppaan. Aika usein on myös mainittu pituuden yhteydessä paino.

Kalliimmat näyttäisi aina menevän painon kanssa, ja sitten oheen on laitettu ohjeellinen pituus.

Se 50 newtonia perustuu johonkin standardiin ja on hieman eri asia kuin mikä aito noste on — kuulemma. Vähän samaa siis kuin koiranruokien proteiiniprossat :wink:

Minulle on oikeastaan ihan sama mikä todellinen noste on, kunhan se kompensoi vaatteiden kastumista.

Alan jo nauramaan tätä lapsellisuuttani. En tiedä onko se hyvä vai huono asia, että moisen tiedostaa itsekin :rofl:

Eilen illalla pakettiseuranta ilmoitti, että lähetys on jatkanut matkaansa Helsingistä kello 20.21. Olen sittemmin takonut F5:ttä aika paljon nähdäkseni, että joko se ehti edes Nummelaan.

Jollain tavalla huippua oli sekin, että heräsin yöllä kolmen aikoihin helvetilliseen kutkaan. Nyt vanhemmiten on allergian hengitystieoireet alkaneet siirtymään nokkosrokkotyyppiseen polttavaan kutinaan. Minulla on aika ajoin nilkat ja käsivarret mielenkiintoisessa kunnossa… Nyt ei auttanut Bepanthenit, joten nappasin antihistamiinin ja menin kalsareissa tupakalle — kyllä, kylmä auttaa.

Tullessani takaisin sisään, niin vilkaisin lähetysseurannan. Siis oikeasti, kolmeen jälkeen aamuyöllä.

Lisäksi tämä alkaa mennä syvemmälle päähän. Laskin nimittäin tämän kosken viime yönä.

kuva

Ugandassa oleva luokan 6 pätkä (luokka 6 tarkoittaa koskea, jota ei voi laskea hengissä).

Njooh. Jos se perkeleen kumikanootti onkin puhdas lelu, niin näette miten lähes 60 vuotias äijä reagoi pettymykseen. Voipi olla, että uhmaikäisen raivari karkkihyllyn edessä on pikku juttu siihen verrattuna.

Ihan OT, mutta tämä pikamuokkaus on softan ehdottomasti paras ominaisuus.

Joko paketti on tullut?

Sun uusi harrastus on nyt tosissaan ottanut vallan sinusta pahemman kerran :joy:.

Ääni märkäpuvulle ja pelastusliiveille :+1:
Ja sitten täytyy vaan yrittää hyväksyä se, että melominen on kausiharrastus. Niinkuin Suomessa kaikki on. Ja että kohta alkaa puolen vuoden et-vissiin-tee-mitään-kivaa-ulkona-kausi.

Edit. Ellei tykkää hiihtämisestä tai laskettelusta :crazy_face:

1 Like