Googlen mainokset foorumilla

Kukaan ei pidä mainoksista. En minäkään. Silti niitä on joka paikassa, myös täällä. Syy on hyvin yksinkertainen ja jokainen tietää sen: mainoksista maksetaan.

Joskus unohtuu se, että ilmaisia lounaita ei ole. Aina joku maksaa. Kun olet Facebookissa tai Youtubessa, niin maksat käytöstä näkemällä mainoksia. Sisällöntuottajat — muualla kuin Facebookissa, koska se ei maksa kenellekään, ainoastaan myy — taasen saavat työlleen jotain korvausta esittämällä mainoksia.

Ilman mainoksia minä maksaisin tämän kaiken, alkaen Katiskasta ja aina vaikka podcastien tuottamiseen asti. Jos olisin vahvasti rahan perään, niin tekisin Tiktok-videoita tai pyörittäisin lifestyle-blogia, mutta koska en ole, niin koirahommat riittävät — niin kauan kun harrastus maksaa itsensä.

Se tehdään mainoksilla. Olen aina sanonut, että mainokset lähtevät samalla sekunnilla, kun joku antaa minulle saman rahan. Vapaaehtoisia ei ole suuremmin ollut jonoksi asti, joten mainoksia esitetään.

Foorumilla voi kuitenkin laistaa mainosnäytöistä. Siihen ei muuta vaadita kuin olla sellainen, jolle haluttaisiin näyttää mainoksia — aktiivinen.

Täällä on käytössä sellainen keksintö kuin luottamustaso. Se on järjestelmä, jossa käyttäjän oikeudet lisääntyvät, kun hän on aktiivinen. Se ei aidosti ole palkitsemisjärjestelmä, vaan perustuu spämmin estämiseen — sellainen käyttäjä, joka osallistuu, suurella todennäköisyydellä tietää mitä voi ja mitä ei voi tehdä.

Voit lukea luottamustasoista täältä:

Mainosten suhteen luottamustaso tulee vastaan siinä, että kun olet LT3, niin mainokset lakkaavat näkymästä.

Siihen ei tarvitse muuta kuin että 100 päivän aikana:

• on täytynyt käydä vähintään 50 päivänä (siis keskimäärin joka toinen päivä)
  • on täytynyt vastata vähintään 10 eri ketjuun
  • on käynyt viimeisten 100 päivän aikana luoduista ketjuista vähintään joka neljännessä (25 %) (tai 500 ketjussa, jos 25 % on yli sen)
  • on lukenut viimeisten 100 päivän aikana kirjoitetuista postauksista vähintään neljäsosan (25 %) (tai 20k, jos 25 % olisi enemmän)
  • on saanut vähintään 20 ja antanut 30 tykkäystä
  • ei ole saanut kuin enintään 5 liputusta (jokainen eri ketjuista ja eri käyttäjiltä, ja moderaattori on vahvistanut ne aiheellisiksi)
  • ei ole ollut jäähyllä tai hiljennettynä

Kyllä. Koska ilmaisia lounaita ei ole, niin tuo on se hinta, jonka maksaa mainosten kaikkoamisesta.

Joten vastaus säännöllisesti esitettävään kysymykseen on, että onko aivan pakko esittää mainoksia, niin vastaus on, että ei se ole, mutta ilman mainoksia minä maksaisin omasta lompakosta pari sataa euroa kuukaudessa pelkästä tekniikasta. Tämä on kiva harrastus, mutta ei vuodessa 2400 euron edestä…

Työ menee harrastuspohjalta, kuten tähänkin asti.

1 Like

Mainostuotot ovat täällä niin surkeita, että löystytin mainosnäyttöjä. Nyt jokainen luottamustasosta 0 ylöspäin — eli kun on rekisteröinyt ja aukaissut pari ketjua, elää ilman mainoksia.

Muutos tulee voimaan kun uudelleenlataa ikkunan tai sulkee ja käynnistää uudestaan.

Kirjautumattomille sen sijaan tulee täyslaidallinen kaupallisia tiedoituksia.

Muokkaan aloitusta ehtiessäni.

Viesti yhdistettiin ketjuun: Mikä on luottamustaso?