Foorumille nimi?

Muutan joltisenkin rakennetta. Aika pitkälle siksi, että alakategoroiden alakategoriat… ovat sekavia ja rajoittavia. Joten tulevaisuudessa minun täytyy jollain ilveellä opettaa teidät hyödyntämään tageja. Mutta se on sen ajan murhe.

Mutta… ainakin kolme eri sivustoa siirtää foorumitoimintansa tänne:

• Katiskan Meta tietysti pysyy, mutta muuttuu yläkategoriaksi
  • Ravintowiki pysyy ja on oma yläkategoriansa kuten tähänkin asti
  • oman henk.koht. saittini jagster.fi tulee uutena (ja aika selvästä syystä Fittiness-osio siirtyy sen alle)
  • ehkä mahdollisesti IT/web-sivusto eksis.one tulee myös, mutta se on kyllä niin kaukana aiheensa kanssa, että en tiedä
  • mahdollisesti myös Karulinnan Marikan ymparistosuunnittelija.com voisi tulla, mutta Marika on valitettavasti käytännössä hylännyt sen, niin kannattaako moista kytkeä, jos siellä ei ole ketään ylläpitämässä keskustelua (jos sellaista syntyisi)
  • on muutama muukin, elukoihin liittyvä, mutta ne ovat niin työpöytäasteella, että noinkohan koskaan näkevät päivänvalo (ja mulla hajosi nyt n-kirjain läppäristä ja jouduin vaihtamaan lennosta padiin; voi paska, kun tästä HP:n romusta ei taida saada omaa näppistä edes sammutettua, että saisi usb-näppiksen siihen päälle)

Kuitenkin. Tästä tulee siis sellainen monialakonserni. Tarvitsisin ylätason nimen sille - Katiska tai Meta ei käy. Tai no, miksi ei kävisi… mutta voisihan sen vaihtaa. Urli ei kuitenkaan muutu, siitä on liikaa vaivaa.

1 Like

Laita nimeksi monialakonserni.
Tai kultakala.

Jotain ihan erilaista mitä kukaan ei osaa odottaa :rofl:.

1 Like

Laitan mietintään tuon monialakonsernin :flushed:

1 Like

Hylkäsin monialakonsernin, ainakin toistaiseksi. Se olisi ollut ihan ok, jos olisin vaihtanut foorumin osoitteen — jota myös hetken mietin.

Luovuin kuitenkin urlin muuttamisesta. Tosin, jos sen tekisi, niin se olisi tehtävä nyt. Mutta kun se ei oikeastaan palvele mitään, koska osoitteella ei aidosti ole suurtakaan merkitystä.

Siinä on lisäksi sellainenkin juttu, että Google arvottaa nykyisen osoitteen, ja sen vaihtaminen tipauttaisi takaisin nollapisteeseen.

Mutta — jos foorumin nimi on vaikka sitten se monialakonserni, mutta urli on foorumi.katiska.eu, niin hämäävää sekin on.

Harkitsin hetken vanhan Sumpun ottamista uudelleen käyttöön. Sehän oli aiemmin Katiskan kaupallinen koulutushaara, mutta taisin päästää domainin sumppu.info vanhaksi, ja se tulisi takaisin ostettavaksi vasta vuoden päästä.

Pitäisikö olla tekemättä yksinkertaisesta asiasta sen monimutkaisempaa? Jos vaan pitää koko foorumin nimenä Meta-Katiska (joka on toki einen kökkö) ja vaihtaisi vaan saman nimisen kategorian Katiskaksi?

Niin tai näin, niin tuo perhanan logo pitäisi ehtiessä vaihtaa muutenkin. Ja minussa on aika vähän graafikon vikaa :rofl: Taidan käyttää — taas — jotain ilmaista logoeditoria.

Miksi? :flushed:

Tarkotatko tota logoa missä lukee Katiska?

Mä säikähdin, että oot vaihtamassa sitä pelkkää k-kirjainlogoa, jossa on koira. Se on hieno, ei saa vaihtaa :laughing:

Pitäisi olla tekemättä. Sumpun käyttöönotto sekoittaisi entistä enemmän, sen ymmärtää vain ne, jotka on seuranneet Katiskaa jo ennen Katiskaa.
Tuleeko tänne enempi jengiä muualta linkaten vai valitsemalla itse osoitteen? Jos linkkien kautta, niin sitten ei osoitteella periaatteessa ole väliä (vs forumin nimi). Mutta jos samainen hlö jossain vaiheessa haluaakin päästä suoraan forumille, voi nimen ja osoitteen erilaisuus toki olla hämmentävää.

Imo älä tee nimelle ja osoitteelle mitään, hyvä näin :+1:

Joo, siis juurikin isoa logoa, jossa lukee Katiska. Haluan sen einen erilaisemmaksi, koska se on sama kuin sivustolla.

Sen K-kuvakkeen vaihtamiselle ei ole paljoakaan tarvetta (paitsi että minä en tiedä selaimen tabien pikkukuvakkeista mikä välilehti on tänne ja mikä Katiskaan — tosin, teen nykyään kirjoitushommat käytännössä aina padilla, ja läppärillä vaan admin-hommat, joten ei tuollakaan ole suurta merkitystä).

Samaa mieltä. Sitten siinä on henkilökohtainen juttu — Sumppu oli kokeiluna niin vitullinen epäonnistuminen, että saan siitä edelleenkin näppylöitä :flushed:

Ehdottomasti linkeistä. Urlin kirjoittaneita on ollut minun lisäkseni… yksi? Googlesta on alkanut tulla hissukseen satunnaisia, mutta linkkiä klikkaamalla hekin tulevat.

Saattaa olla selvintä pitää Meta-Katiska koko foorumin nimenä ja muutan osion ihan vaan Katiskaksi.

Pelkkä Meta se ei voi olla, kuin puhekielessä, eikä se ole siinäkään hyvä. Meta on merkitykseltään rajattu, ja verkkotunnuksena sitä ei edes saa — kuuluu kieltolistalle juurikin merkityksensä vuoksi.

Jooh. Haluaisin vaihtaa foorumin nimen, mutta niin kauan kun kukaan ei ehdota jotain todellista hittiä, niin olkoot — mutta asia on edelleen avoin.

Se Monialakonserni oli hauska, mutta luulen että olen harvoja joilla se toimii.

1 Like

Tuo on hauska, osuva ja kuvaava, jos tietää Katiskan entuudestaan. Uusille käyttäjille tuskin toimii :laughing:

MonialaKatiska. Jagsterin Keskittymä. Katiskan Keskiö. Yhdysputki.

Rysä tai merta :crazy_face:

No nyt on terveellisen sporttinen logo :+1:

Hetken aikaa piti miettiä, miksi tuosta sinisestä väristä tulee mulle niin urheilullinen mielleyhtymä. Mulla on aikoinaan ollut Heiaheia-sporttisovellus käytössä. Niiden sinisessä on tosin vähemmän punaista.
Tän löydöksen jälkeen pärähti Terveystalon logo verkkokalvoille.
Joku yhteys on vielä löytämättä. Varmaan menee yöunet sitä etsiessä :joy:

Saatko itse säädettyä kuinka paljon tuota väriä/sävyä? Mä ehdottaisin sitä samaa tumman harmaata (ainakin mun silmiin hieman sinertävää) joka on Katiskan sivuilla tekstiboksin taustavärinä. Varmaan sille boksille on oma nimikin, jota en tiedä… mutta siis ideana on pitää jotain yhtäläisyyttä sivustojen ulkonäöissä.

Samalla ehkä vaihtaisin myös fontin samaksi kuin niissä tekstibokseissa :thinking:

Sininen on väriopissa paljon käytetty väri, koska länkkärit kokee sen lisäävän luotettavuutta.

Itselläni se on käytössä aika pitkälle vain siksi, että se ei saa päätä särkemään ja on minusta neutraali.

Voi minä tuota väriä vilkaista, Ja koittaa muista mikä hemmetiin fontti oli käytössä.

Tarkkaan ottaen mistä tekstibokseista puhut?

Tämä vai?

1 Like

Nyt on hyvä! :+1:

Palasin takaisin miettimään sitä Monialakonsernia. Ihan jo siksi, että Meta/Katiska on kökkö ja ihan paska kirjoittaa.