Foorumi-appi näyttänee väärin uudet

Jostain syystä appi näyttää koko ajan Metaan lukemattomia uusia julkaisuja, vaikka kaikki olisi luettu — ainakin minulla. Ei hajuakaan mistä se johtuu, mutta tältä foorumilta se tulee, koska millään muulla saman softan foorumilla moista ongelmaa ei ole.

Ei hajuakaan mistä se voisi johtua, joten en ihan tiedä mistä lähtisi ongelmaa purkamaankaan.

Eli tästä aplikaatiosta on kyse:

Haiskahtaa siltä, että väärin ilmoitettu uusien julkaisujen määrän näyttäminen kiusaa (vain?) iPadin appia.

Se ilmeisesti sekoaa siitä, kun esimerkiksi lisään johonkin vanhaan julkaisuun tagit, jolloin se nousee uutena näkyviin, koska sen muokkauspäivämäärä muuttui. Sitten palautan alkuperäisen päivämäärän, jolloin juttu painuu takaisin entiselle paikalleen.

Mutta iPadin Discourse-appi on vakaasti sitä mieltä, että foorumilla täytyy olla uusi julkaisu, jota siellä ei ole.

Omista asetuksista pystyy muuttamaan sen aikajakson kuinka kauan uusi julkaisu pysyy uusissa näytettävänä (jos sitä ei käsin tyhjennä, olettehan huomanneet sen nappulan uusien ja seurattavien listoissa?).

Oletus on kaksi päivää, mutta itselleni olen muuttanut sen muotoon ”kun luetaan”. Ilmeisesti iPad ei kunnioita tuota asetusta, vaan roikottaa uusien määrää sen kaksi päivää appin kirjautumisikkunassa.

Nyt muutin hieman foorumin asetuksia ja iPadin appi väittää, että uusia ketjuja on lähemmän 400, ja yksi lukematon, jota sitäkään ei löydy.

Sen sijaan iPhonen appi toimii ihan moitteetta.

Tiedä sitten mitä tuollekin tekisi. Ei varmaan mitään. Poistaminen ja uudelleenasentaminenkaan ei innosta, koska sitten täytyy taas kaivaa jostain seuraamieni foorumeiden salasanat.

Mutta ongelma saattaa olla myös Metassa, koska kaikilla muilla toimii ok. Mutta miksi se ei sitten kiusaa puhelimen appia? Ei vaan tajua.

Selvisi tämäkin. Ja miksi olin ainoa, jota tuo kiusasi.

Minulla on kaksi tunnusta. Tämä, jolla yleensä kirjoitan ja jolla on ylläpito-oikeudet. Sitten on tunnuksella Jakke oleva kakkoskäyttäjä, eri sähköpostiosoitteella, joka on tavallisen käyttäjän oikeuksilla — siis testikäyttäjä, jolla pääsen vilkaisemaan miltä maailma näyttää teidän silmissänne.

Jostain syystä appi kirjaa Jagsterina foorumille, mutta näyttää käyttäjän Jakke lukemattomien määrät.

Itseasiassa törmäsin tuohon samaan häröön, kun yritin sähköpostivastausta. Jagsterille lähetettyyn mailliin ei onnistunut Jagsterina vastaaminen, vaan systeemi kiukutteli väärästä käyttäjästä. Jakkena onnistui.

Se ei joko tykkää samasta nimestä, tai sitten joku muu sekoilee. Mailiosoitteet on kuitenkin eri.

En tiedä, mutta ongelma on minun, ei teidän, joten laitan ketjun lukkoon.