Flexadin

Miksi flexadin on niin pirun suosittu? Sisältöravinnetta aika rurha mutta paljon kehuttu.

1 Like

Ei kykene käsittämään. Varmaan siksi, että sitä mainostetaan aktiivisesti ja Flexanidista on tullut hype.

Minusta tuo kertoo kolmesta asiasta:

• omistajien plasebo on vahva
  • eläinlääkäreillä ei hajuakaan ravintolisistä/piittaamatonta korruptiota
  • Ruokavirasto ja Fimea eivät tee töitään

Uuselintarvikelupaahan ei tarvitse hankkia, vaikka kyseessä on muutoin ravinnoksi kelpaamattoman tuotteen täysin uusi käyttökohde. Ja jostain syystä myöskään terveyväitteelle ei tarvita kattavaa näyttöä.

Mutta hei… pääasia, että sinkkiä ja D-vitamiinia ei myydä koirille :man_facepalming:

1 Like

Juuri tähän yhdessä ryhmässä taas törmäsin ja pakko oli kurkata kun nivelvaivainen talosta löytyy.

Ja hyvä etten penkiltä pudonnut: yli 60e maksoi kuukauden kestävä pussi :scream:
Ja se yksi pieni tabletti auttaa kaiken kokoisia koiria :thinking:

Onneksi meillä on kaapissa glukosamiinia ja kipulääkettä :+1:

Kun vedätetään, niin se kannattaa tehdä kunnolla. Sitä voi sitten hetken aikaa miettiä kun törmää tilanteeseen, jossa ortopediksi itseään tituleeraava eläinlääkäri suosittaa Flexadinia.

1 Like

Meidän ell suositteli tätä 8v nivelvaivaiselle labbikselleni. En vakuuttunut perusteista/ sisällöstä ja olin jo lueskellut puhtaasta glukosamiinista. Nyt Ninja saa Gymbeamin glukosamiinia mitallisen päivässä, enkä koe olevani huono koiranomistaja😁.

1 Like

Niin, tästähän on siis ”tutkimuksia”. Just tuossa kesän lopulla sain nuoremmaiselle koiralle alle 2v 3/3 kyynärälausunnon ja määräyksen fyssalle. Fyssa tätä suositteli, koska on ainoa josta on tutkimuksia, että auttaa. Toki olin jo aijemmin lukenut asiasta Katiskasta ja kahlannut näitä ”tutkimuksia” läpi ja todennut itse, että hyvinkin vedätys.
Mutta siis varmasti tuo hype juurikin on se miksi ihmiset sitä niin käyttää ja puolustaa käyttöä kynsin ja hampain.

1 Like