DiscourseHub ei siirry viimeiseen luettuun viestiin

,

Foorumiahan pystyy lukemaan appilla. Se on aidosti ns. hub, solmu, jolla pystyy kirjautumaan mihin tahansa discourse-pohjaiseen foorumiin. Yleensä suosin selaimen käyttöä, mutta pankki, Facebook ja foorumi ovat mukavampia tai ainakin vähemmän rikki appipohjaisena.

Viimeisen foorumin päivityksen jälkeen pari päivää sitten DiscourseHub ei enää siirrä minua missään ketjussa automaattisesti ketjun viimeiseen ja/tai lukemattomaan viestiin. En tiedä onko juuri minulla mennyt appi rikki, onko foorumin päivityksessä jotain vai onko ylipäätään hubin toiminta muuttunut — mutta se on perin ärsyttävää.

Korjaantuu sitten kun ensin selviää, että mitä pitäisi korjauttaa.

Muilla foorumeilla tätä ei tapahdu, ainoastaan Katiskassa. Poistin ja asensin uudestaan appinkin, sekä siihen liitetyt foorumit, ei apua. Sama juttu käytti foorumia sitten hubilla vai selaimella — joten ongelma on joko Katiskassa tai meikäläisen iPadissä.

Sen huomasin, että paikka johon minut siirretään, on täysin ketjusta riippuvainen. Se on aina joku määrätty viesti ja siinäkin joku kohta, ei edes sen postauksen alku. Haiskahtaa joltain cache-ongelmalta.

Discoursella on joku oma cachesysteemi, mutta en tiedä miten moinen tyhjennetään. Täytyy kuitenkin vielä kokeilla puhelimella ja läppärillä, että syy ei ole laitteessa.

Mutta siis… pääsettekö te muut aina ja säännöllisesti automaattisesti ketjun loppuun tai viimeiseen lukemattomaan?

Ei. Käytän nettiselainta ja joskus välillä ketjun avatessa käy niin, että se ei aukea viimeisimmän uuden kommentin kohdalle, vaan vanhemman kommentin kohdalle. Joskus näkyviin tulee viimeinen kommentti vaikka uusia lukemattomia olisi useampi.
Mutta harvemmin näin tapahtuu, siksi ei ole tullut mainuttua asiasta. Ja sitä on tapahtunut jo vähän pidemmän aikaa. Tarkemmin en osaa sanoa kuin, että on alkanut tämän vuoden puolella.

Nyt olen saanut haarukoitua jo niin pitkälle, että syy on nimenomaan täällä. En jaksa enää tähän aikaa alkaa penkomaan syvemmin, että mikä lisäosa tai viritys sen aiheuttaa — huomenna sitten.

Edit: teemoihin liittyvä asia. Huoh. Se on työläämpi selvitettävä. Siis helppoa, ymmärtääkseni, mutta vie aikaa ja on tylsää.

Edit-edit: Selvittelin silti. Olisin muuten kierinyt ja pyörinyt koko yön miettiessäni asiaa :man_facepalming: Näyttää siltä, että syypää oli palikka, joka tekee tuonne yläreunaan sellaisen etenevän sinisen kapean palkin, joka osoittaa sivun latautumista. Kun otin sen pois päältä, niin (ainakin minulla) ketjut alkoivat esitellä itseään siinä kohdassa kuin pitääkin.

1 Like

Tämä ketju suljettiin automaattisesti 7 päivän kuluttua viimeisestä viestistä. Uusia vastauksia ei voi enää kirjoittaa.