Ben & Jerry’s (oli: Minttujäätelö, joka maistuu mintulta)

Minä olen hieman perso mintulle. Tai ehkä einen enemmän kuin hieman. Mutta pidän sen mausta.

Siksi pääsääntöisesti ostan aina minttujäätelöä. Tai ostaisin, elleivät ne olisi niin helvetinmoisia pettymyksiä aina. En tiedä miksi valmistajat istuvat niin tiukkaan esanssipurkkiensa päällä.

Nyt törmäsin minttujäätelöön, jossa jopa maistuu minttu:

Ben & Jerry’s ylipäätään harrastaa vahvoja makuja. Silti se merkkinä minusta pahasti yliarvostettu, varsinkin hintansa puolesta. Mutta siitä on aika ajoin siedettäviä tarjouksia.

Minter Wonderland on siitä kiva, että sinne ei ole ängetty totaalisen turhia taikinamöykkyjä. Mintulla maustettua kermajäätelöä, jossa on joukossa mintulta maistuvia suklaapaloja. Ei mitään muuta.

Ammattilaisen arvio: :star2: :star2: :star2: :star2: :star2: ja :100:

Minä söisin niitä taikinapalloja ilman noita suklaapaloja :joy:.

Minttujäätelö joka maistuu oikeasti mintulta täytyy kyllä testata. Ainoa miinus on nuo suklaapalat.

Onko tuossa jäätelössä itse mintunmakua jos jättää nuo suklaapalat syömästä? Ettei ole mitään minttusulaapaloja? Jos tajuat mitä haen :rofl:.

Juu, on siinä mintun makua ihan kaikessa. Jopa pahvipurkissa. Joten mitään ei menetä, jos suklaat nyppii pois. Tai no menettää, mintulta maistuvan suklaan.

Ei ole olemassa sellaista asiaa kuin totaalisen turha taikinamöykky!

Ben&Jerrysiä ei pidä ostaa, koska ne on niin hyviä. Alkaa harmittamaan kun purkki on niin pieni. Ja kallis. Onneksi eivät juurikaan tee laktoosittomia vaihtoehtoja, niin se ei oikeasti edes ole varteenotettava vaihtoehto.

Ja jos tuohon laktoosittomien vaihtoehtojen vähyyyteen on tullut muutos, siitä ei tarvitse kertoa :joy:

1 Like

Tämä lienee sellainen off topic vastaus. Pesukoneen E03 lienee poistopumppu — eli nukkasihtin putsaukseen siirtyy hän, heti röökin jälkeen.

Samaa mieltä, en myöskään niistä taikinamöykyistä tykkää sitten yhtään mutta tän vois ottaa testiin. Joskus muinoin ipanat halus omat pönikät näitä jäätelöitä, yksikään ei syönyt, maistoivat vaan ja puolen vuoden päästä sai roskiin heittää :rofl: toiste ei ostettu ja tuskin ovat itsekään niitä enää ostellu :see_no_evil:

Oma suosikki

1. Vaniljajäätelöä, paljon
  2. Päälle suklaacookiesseja murusteltuna ja palasina, useampi
  3. O’hoj Hard topping- suklaakastiketta sen verran, että osat 1 ja 2 peittyy kokonaan.

https://www.ingman.fi/tuotemerkit/o-hoj/o’hoj-suklaakuorrute.html

Jos jaksaa hifistellä, keksinpalaset voi sekoittaa tasaisesti jäätelön sekaan ja laittaa keksijäätelöseos takaisin pakkaseen noin puoleksi tunniksi. Koostumus muuttuu samanlaiseksi kuin valmiina seoksena ostetussa.
Itse en enää malta odotella.

1 Like

Minun versioni on ostaa Valion suklaakastiketta. Keksit ja jäätelöt voi jättää kauppaan. Sitten se ryypätään suoraan tetran suusta.

Josta tuli mieleen, että olen jossain vaiheessa painanut hieman yli 0,1 tonnia.

Suklaajäätelö suklaakastikkeella👌

Suklaajäätelöakselia. Hyvää, vaikka joukossa onkin niitä pullanpalasia. Amatöörien mukaan sen verran makeaa, että ei voi syödä koko purkkia kerrallaan.

Puistattaa jo pelkkä ajatus syödä tollasia könttejä jäätelössä :nauseated_face:

Uusi kokeilu.

Maistetaanpas…

Suklaajäätelöä, jossa lienee suklaa-brownieseja joukossa. Vaniljajäätelö on ihan… vaniljaa. Keskellä oleva löysä juttu on jotain karkkimaista toffeeta, aika turha oikeastaan.

Kyllä minä tuon syön, mutta en osta toiste.

Se on hyvä että teet täällä näitä jäätelökokeiluja, säästää itse pitkän pennin kun ostaa vaan sellasen minkä kuvailu osuu omaan makuhermoon nappiin. Tällä hetkellä näistä B&J-jätskeistä se minttu kuulostaa parhaimmalta. En oo edelleenkään sitä saanu ostettua, ehkä kesällä.
Edit. Cittaristako niitä sai 3 10eurolla? Pitäisköhän sittenki hakea :thinking:

En tiedä, mutta meidän kylän K-kaupassa oli.

1 Like

Ja nyt oli — taas — työn alla Peanut Butter Cup.

Jos on koskaan eläessään syönyt Snickersiä, niin tietää mitä on odotettavissa. Mutta ilma määrättyä suolaisuuden häivää ja maapähkinöitä. Tuo nimittäin maistuu siltä mltä maapähkinä maistuu karkkimaailmassa, eikä miltään muulta. Jos siitä tykkää, niin taatusti tykkää tuosta. Jos ei, niin kannattaa pysyä kaukana.

Maku on yhtä intensivinen kuin minttuversiossa minttu. Kerrankin ei ole esanssia säästelty.

Plus on makeaa. Melkoisen.

Kuten aina Ben & Jerry’s laaduissa, niin joukossa täytyy olla kokkareita. Minttu taitaa muuten olla niitä ainoita, missä ei ole — siinä on suklaahippuja. Mutta tässä kokkareet eivät ole mitään pullaa, vaan… ikäänkuin reippaan kokoisia puolikkaita suklaanappeja.

Onko Maraboun suklaanapit tuttuja? Hieman isompia kuin ne, mutta tasaisen paksuja ilman kuoppaa keskellä, ja paksuus on suunnilleen sama. Mutta puolikkaita, sellaisia puolikuun muotoisia.

Maistuvat tietysti karkkimaapähkinältä, mutta suklaa on enemmänkin samankaltainen makumaailmaltaan kuin nougat tai Mignon — ei siis rehellisen suklaan makuista.

Olen nyt jämähtänyt tähän ja minttuun.

1 Like

Vaniljajäätelöä, kinuskikastiketta ja suolapähkinöitä :drooling_face:
Suolaisen ja makean yhdistelmät on parhaita.
Ei liity jäätelöön, mutta Fazerin salmiakkisuklaa :ok_hand:t2: oispa sellaista jäätelöä

Voiko suklaata olla liikaa, ei voi, tää on myös hyvä valinta :ok_hand:t2:

Ainoa tollanen yhdistelmä joka mun makuun on niin suklaapopcornit. Eri toten ne lapsuudessa joskus 80-90-luvun vaihteessa kaupassa olleet, nää uudet ei oo yhtä hyviä. Tai sitten makuhermoja kutkuttaa nostalgia ja kuvittelee että nää uudet suklaapopparit on ihan pahoja :sweat_smile:

Makea ja suolanen kyllä vuorotellen on oikein hyvä yhdistelmä: esim ensin suklaata ja sen jälkeen vaikka sipsiä kun alkaa suklaa ällöttää :rofl:

Taikinamöykyt rulaa. Viime joulun alla sekoitin perus vaniljajäätelöä ja piparkakkutaikinaa. :yum:

1 Like

Ja se kerta kun eksyin Cittariin missä näistä oli tarjous 3kpl 10euroa niin eipä ollut yhtään purkkia tätä minttua, kaikki vaan jotain taikinamöykkypaketteja. Jäi siis ostamatta. Ehkä joskus pääsen maistamaan tätä.

Tämä pääsi yllättäen minun suosikkijäätelöryhmään.
Tässä taas vastakohdat maistuu.
Kerma- ja mehujäätelö sopii kyllä yhteen tässä tapauksessa :ok_hand: