🤭 Avautumisketju: ”Mitä en uskonut koskaan tekeväni, ja nyt sitten kuitenkin…”

Ihminen muuttuu. Se, että ihminen muuttuu vanhentuessaan, on aika itsestäänselvää — harvempi muuttaa ajatuksiaan, mielitekojaan tai tekemisiään nuortuessaan, koska aikakonetta ei ole.

Mutta mikä on sellainen asia, joka on ollut kohtuullisen ehdoton inhokki tai nou-nou pitkään — ja sitten huomaat tehneesi täydellisen takinkäännön. Saa olla syvällisen filosofinen, mutta sitä en nyt hae. Ja jos mennään akselille harmaan 50 sävyä, niin ei uskota ilman kuvia ja video on parempi.

—

Tehdään helppo aloitus.

Ohitetaan määrätty fyysinen ja ulkonäkökeskeinen elämä, johon hurahdin. Se on alkanut jäämään muutenkin tauolle, ja sitä akselia on riittävästi #ulkoilu-ja-fysiikka:fittiness ketjuissa.

Mutta minulla on soittolistana Rammsteiniä. En olisi koskaan uskonut, että sotkeuden siihen, koska pidin sitä täysin paskana. Mutta eksyin Tillemannin ja kumppanien maailmaan katsottuani muutaman videon.

1 Like

Mä asuin Espoossa 8 vuotiaaksi, sitten me muutettiin Helsinkiin. Oon asunut pääasiassa keskustan läheisyydessä ja ollut tyytyväinen siihen, että joka paikkaan pääsee vähintääm julkisilla, halutessaan myös kävellen tai polkupyörällä. Ja vannoin, etten todellakaan ikinä koskaan muuta Helsingistä pois, koska lyhyet etäisyydet joka paikkaan, kaikki kaverit asuu Helsingissä ja kaikki tarvittavat palvelut on lähellä. Lähimpään ruokakauppaan max 5min kävely ja cittariin pääsee ratikalla. Ajokorttia ei tarvitse yhtään mihinkään, yms jne.

Sitten tapasin nykyisen miehen joka on kotoisin Sipoosta. Täällä on nyt asuttu seitsemän vuotta ja mihinkään en muuta, ainakaan takaisin Helsinkiin :rofl: Jonnekin vielä landemmalle muuttoa voisi harkita joskus tulevaisuudessa. Kauppaan voi mennä autolla (ajoin kortin 5 vuotta sitten, 32 veenä), kunhan lähin metsä on max 5 minuutin kävelyn päässä. Edellisestä asunnosta tosin oli 2min kävely lähimpääm kauppaan. Ei se nytkään ole kuon 15min päässä.

Ramnsteiniin en taivu, epämiellyttävää metelöintiä. Olin joskus sitä mieltä, että house-musiikki on ihan paskaa. Sitten menin house-tanssitunnille, jossa oli niin kivaa, että musiikkikin alkoi olemaan ihan hyvää :sweat_smile:

Eli olet päässyt teinivuosista ruuhkavuosiin. Minä vannoin ja vakuutin, että en muuta kaupungista — Turusta ehkä Helsinkiin, mutta ei muuta.

Sitten elämä heitteli sinne sun tänne ja totesin, että ennen helvetti jäätyy kuin muuttaisin kaupunkiin. Ja taatusti en kerrostaloon.

Nyt olen huomannut miettiväni montakin kertaa, että kaupungissa kaikki olisi niin pahuksen paljon helpompaa. Jotenkin tämä nostalgia maaseudusta ja omasta rauhasta on hävinnyt paskojen palveluiden, pitkien etäisyyksien ja sukupolvihakkuiden myötä. Joten minulla moinen olisi palaamista alkuperäiseen ajatteluun.

1 Like

Meillä on haaveissa ostaa joskus tulevaisuudessa mökki, jossa voi asua ympäri vuoden. Sinne voisi muuttaa sitten kun/jos joskus pääsee eläkkeelle. Tosin pidän hyvin mahdollisena, että siinä vaiheessa olisi todella kiva, että terveyskeskus, kauppa, fyssari, rollaattorivalmistaja ja kaikki mahdolliset palvelut löytyisivät samasta korttelista. Ja että ison pihan sijaan pelkkä parveke saattaa olla ihan tarpeeksi :rofl:

Mulla vähän sama mutta…

takas kotipaikkakunnalle käpykylään kun 18-vuotiaana sieltä pois muutin. No 5 vuotta asuin miehen kanssa 20km päässä kaupungilla ja sinä aikana saatiin 3 lasta ja kas, löydettiin itsemme kera lasten rakentamasta taloa 1km päähän mun lapsuudenkodista. Eli periaatteessa olen asunut samalla kylällä 41 vuotta :flushed: välillä asia kyllä hävettää :sweat_smile:

Tämän ilmiön huomaa erityisesti tiettyyn ikään pääsevissä ihmisissä.

Mulla haaveena myös muuttaa jonnekin kauas ihmisistä, töissä joudun olla sosiaalinen niin kotona haluan möllöttää ku mielensäpahoittaja :wink: mutta tässä iässä olen jo sen tajunnut että se pitää tehdä pian, ei enää eläkeiässä koska sitten tod.näk. haluaa jo sinne kerrostaloon missä vaan pääsee helpommalla.

Mutta ei kyllä tuu mieleen mitään sellasta jymyjuttua missä olis ihan selkeästi nyt “viisaampana aikuisena” kääntänyt kelkkaansa :thinking: