Annetaan ymmärtää, mutta vastausta ei saa

Tyhmä otsikko, mutta olkoon.

Onko muiden kohdalla tullut esille, että mainostetaa, kehutaan ja hehkutetaan jotakin tuotetta tai merkkiä, mutta kun olet käynyt kyselemään asiasta et saa vastauksia kuin tyyliin “koska tää nyt vaan on paras” tai sitten linkin tuotteen kotisivulle.

Otan esimerkiksi vaikkapa imurin jota myydään kotiesittelyssä. Hinta himppasen alle 3000 euroa.
Toimii imurina, tampparina, pesurìna ja ilmanpuhdistimena.
Kun kysytään, että miten tuo säiliö puhdistetaan ( siis likainen vesi + roskat) et saa vastausta. Vaan hehkutetaan huoneilman puhtautta ja raikkautta. Joo, ihan kiva, mutta haluaisin tietää mitä sille moskalle tehdään, koska minulla sisältö koostuisi koirankarvoista ja hiekasta pitkälti. En usko, että oikea osoite on viemäri. Vielä vähemmin silloin jos olet imuroinnut rikki menneen lasin. Ja onko tuon säiliön puhdistaminen helppoa?
Ei, en saanut vastauksia.

Sama kun kysyy mitä eläintä on “eläinperäiset” tuotteet koiran ruuassa? Vastaus jälleenmyyjältä “no, ne on eläinperäisiä”.
Ei hitto, ihanko totta. En olisi arvannutkaan :woman_facepalming:.
Oleellista tietoa sikäli jos koira on allerginen naudalle, niin olisihan se kiva tietää onko siinä nautaa.

Ja sitten etenkin facen ryhmissä aloitukset jossa kuva ja siihen teksti että “tämä on paras :heart_eyes:. En ikinä luovu tästä :heart::heart::heart:”. Ja se on siinä. Ja kuvasta ei välttämättä edes selviä mikä laite on kyseessä. Tai saat vinkin linkkinä johon ryhmään tai maahantuojan sivustolle.

Jep, oli taas asiatonta marinaa, mutta harmittaa kun ei saa oikeita vastauksia vaikka kysyy ihan asiallisesti :neutral_face:.

2 Likes

Mulla on näitä kokemuksia myynti ja asiakaspalvelupuolelta. Ehdoton lemppari tapahtui viitisen vuotta sitten, kun rakensin pihalle kasvatuskehikoita ja aikaisempaa nikkarointikokemusta oli vähänlaisesti. Sen kuitenkin tiesin, että lautojen toisiinsa kiinnitämiseen tarvitsin kulmarautoja. Meni muutaman korttelin päässä sijainneeseen rautakauppaan ja pyysin myyjältä apua, kun en niitä itse löytänyt. En myöskään tiennyt, minkä kokoisia kulmarautoja kannattaisi käyttää, ja kysyin sitä myyjältä. Vastaus oli: “Koon valitsemiseenhan voi sitten käyttää maalaisjärkeä.”

Mitä vitun maalaisjärkeä mä siihen käytän, kun en asiasta tiedä yhtään mitään? Sen verran sitä löytyi, että kävelin ovesta ulos, enkä kyseiseen rautakauppaan mennyt uudestaan edes muutaman ruuvin takia. Seuraavaan rautakauppaan oli 30km matka.

Kun oma työelämä on ollut pääsääntöisesti myyntiä ja asiakaspalvelua (vaatepuolella), niin tää hujahti todella syvälle tunteisiin :joy:
Ja riippumatta ostettavasta asiasta, poistun melko nopeasti kaupasta, jossa myyjä ei edes yritä vastata mun kysymykseen. Se on hyväksyttävää, että ei tiedä, kunhan edes yrittää etsiä vastausta.

Vastaavanlaisia esimerkkejä löytyy käynneistä koira&kissa-kauppaketjussa ajalta, kun vielä kyselin siellä apua ruoka-asioihin liittyen. Aina kyse ei ollut myyjän osaamattomudesta, vaan ihan vaan väärästä ura-valinnasta. Sittemmin tätä ongelmaa ei ole enää ollut, kun ei tarvitse mitään kysellä.

2 Likes

Totta, minuakaan ei häiritse, haittaa tai harmita jos myyjä sanoo suoraan ettei tiedä, ottaa selvää tai pyytää toisen myyjän.
Mutta tuollainen ylimielinen asenne suututtaa.

1 Like