83: Syysnärästys (podcast)

kuva

1 Like

Meillä oli elokuussa närästyssä. Lasken sen siihen kun karvanlähtö on aina elokuussa.
Saattoi olla, että syyskuun alussakin hieman närästi.
Juoksuja meillä ei ole kun on sterkattu.

Ulkona meillä kyllä viihdytään. Ihan sama satoi tai paistoi.

Eli se on oireettomampi kun aurinko laskee tarpeeksi alas. Melatoniini?

1 Like

Oliko tuo melatoniini ehdotus minun kommenttiini?

Voinhan minä tuota melatoniinia tuolle antaa vaikka ei nyt närästäkkään.

Tai jos se oli mulle, niin lisään vielä: joulukuu oli närästyksen kannalta pahempi kuin kesäkuukaudet yhteensä :joy:

Kipulääke testataan seuraavaksi, kunhan saadaan resepti apteekkiin saakka…

1 Like

Ei se oikeastaan ollut ehdotuskaan, vaan sähkemalliin muotoiltu kaukaa haettu syypää :stuck_out_tongue:

1 Like

Voisiko melatoniinista olla apua löysyyteen @Jagster ?
Mikä olisi melatoniinin annostus noin 8kg koiralle ja onko merkillä jotai merkitystä?
Niitäkin tuntuu olevan jos jonkinlaista myynnissä.
Ilmeisesti annetaan illalla?

Koiraa ei närästä, mutta vatsa alkaa muuttua pikkuhiljaa jostain syystä löysemmäski.
Tiedä sitten johtuuko saamastamme ursochol lääkkeestä vai mistä,
viime syksynäkin oli kyllä löysyys ongelmaa.

En usko, että auttaisi. Mutta toki sitä voi kokeilla. Annostusta ei tiedä kukaan, mutta koska melatoniinin yliannostaminen on haitatonta, niin annetaan joku helposti annettava määrä — vaikka puolikas pilleri.

Ursocholin yleisin haittavaikutus on löysyys/ripuli. Tiedän aika montakin koiraa, joilla oireet olivat niin pahat, että Ursochol jouduttiin lopettamaan.

Mutta muutoin… edelleenkin aika monet koirat, varsinkin pienet, reagoivat vatsallaan märkään, viimaan ja kylmyyteen. Silloin pukeminen saattaa auttaa. Ja kuivaaminen, kun tullaan sisälle.

Ketjusta on kadonnut mun aloitus, mitähän oon mahtanut ihmetellä :sweat_smile:

Ei pysty sanomaan. Tarkoitettu poisto moinen ei ole ollut, eikä sellaista näy logeissa.