Jahhas. Aamulla sain Modernan piikin. Ihan paska. Puhelin ei löydä 5G:tä, netti ei nopeutunut, en tunne tarvetta alkaa zombietyyppiseksi New World Orderin sätkynukeksi eikä ole suurta halua lähteä raiskaamaan ja syömään tunnelilapsia.
Ei ole myöskään huono olo eikä pistospaikkaakaan kirvele. Itseasiassa rokotuspaikkaa ei edes näy. Enkä saanut siihen laastariakaan. Enkä tikkaria, vaikka pyysin.
Sen sijaan reidet on eilisestä aloituksesta domsin rääkkäämät, joten käytän sitä - ja rokotusta - tekosyynä olla tekemättä mitään. Tai vakavammin sanottuna: tänään on ollut kiire päivä, tultiin kotiin just ja kohta pitäisi syödä. Enkä lähde rehkimään täydellä vatsalla.
Josta päästään ruokavalioon. Koska olen mennyt painossa takapakkia ja palannut ajassa päivämäärälle 11.4. niin tämän päivän ruokavalio koostuu uusista hurriperunoista, purkillisesta silliä, nyrkistä voita ja rehut päälle. Ruokajuomaksi puoli litraa Auran tummaa. Jälkiruoka rakentuu pussillisesta lakritsia (ylläri) sekä tölkistä sitä uusvanhaa brandypohjaista lonkeroa.
Aloitetaan sitten huomenna Uusi Ja Ehompi Elämä.
Asiallisempaa painonnoususta
Ottaen huomioon, että olen koko ajan kitissyt, että paino on liian alhainen, niin onhan tämä painonnoususta valivali ihan pikkuisen säälittävää. Mutta kuten sanottua, minulla on henkisiä ongelmia asioiden suhteen, joita en ymmärrä ja joille en saa selitystä.
On täysin mahdotonta, että läskiä tulee neljä kilon alle viikossa. Kilokin olisi ihmeellisen paljon. Joten sen täytyy olla hiukan läskiä ja enemmän nestettä. Yksi syy on varmasti siinä, että yliarvioin lepokulutukseni. Jolloin 2000 - 2300 kcal sapuskat itseasiassa menee einen plussan puolelle, ei neutraaliksi ja hieman miinuksille.
Joten kyse on nesteestä. Se, että en herää enää yöllä kuselle, ja vaikka heräänkin jalat ristissä, niin se litra mikä tulee ulos, on einen turhan tumman keltaista. Se juoruaa siitä, että olen pikkuisen kuiva vieläkin.
Ja juu, juon tarpeeksi. Jopa liikaa. Pelkkää vettä menee päälle 2 litraa päivässä, ja siihen päälle sitten kaikki muu.
Joten en sillai ole suuremmin lihonnut, vaan palannut takaisin normaaliin painoon. Se, että mikä moisen käynnisti, ja näin äkäisesti, on mystistä. Lakritsi olisi houkuttelevat selitys, mutta olen minä syönyt sitä koko ajan, jonkun verran.
Joten ehkä se on aurinko. Ehkä isompi määrä antihistamiinia. Ehkä olen syönyt enemmän suolaa. Tai sitten kroppa on palautunut — koirilla nimittäin muutokset ovat aivan yhtä äkkinäisiä, kun homma kääntyy paremmaksi.
Meidän hiekkatiellä on kakkamaista kävellä enemmän talvi/välikauden hiker-tyyppilisillä Merrileillä. Hyvät kengät ja siedettävän kelvollinen pito. Mutta ottaa minulla jalkapohjiin kovalla alustalla ja sitten kun tuo kylän hiekkatie on lanattu (minusta se on enemmänkin kyntämistä) niin kiveä ja sepeliä nousee pintaan.
Ne tuntuu kovien pohjien läpi.
Joten tarvitsin uudet kengät. Ja tässä unpacking video
Vahvat nappulat nostaa pohjan ylös (ja tuo pitoa). Pohja on pehmustettu ja malli on tehty amatööritason polkujuoksijoille. Hinta itketti, mutta…
Joten nyt minulta lähti yksi tekosyy olla kulkematta ulkona.