142: Kaikkisyömäinen koira (podcast)

1 Like

Mä oon ton meidän reviiriaggre-remmiräyhä-närästelijän kohdalla miettinyt, että mahtaisiko sen käytös ja/tai närästely helpottaa, jos se asuisi jossain metsän keskellä jossa on mahdollisimman vähän (ohi kulkevia) toisia koiria/ohikulkijoita.

Aina kun se räyhää pihan yli lentäville linnuille, hylkään tuon ajatuksen. Heti ylikierrokset vetävä heikkohermo se on. Paitsi juoksujen aikana :thinking:

Haluaisin viedä sen jonnekin vihan hallinta-kurssille, mutta kun ei niistä etukäteen oikein ota selvää, että onko juuri siitä valitusta kurssista/kouluttajasta oikeasti hyötyä.

Pitäisi varmaan opetella metsästämään, jotta tuo pääsisi käyttämään oikeasti kunnolla niitä puolia itsestään, mitkä sillä on hyvin vahvat. Josko se rauhoittaisi. Hajuerottelu lasipurkeista ei kiinnosta riittävästi :rofl:

Paimenilla varsinkin sijaistoiminto, kun ei pääse oikeisiin hommiin, on aiheuttanut aika paljonkin kaikenlaisia ongelmia.

Tuo fleecepeiton natustelu on ihan mukavan puoleinen ongelma, jos jättää huomioimatta nielemiseen liittyvät mahdolliset haitat.

Meillä muotoiltiin vuotiaaksi asti pöydän- ja tuolinjalkoja mikäli ei saatu huomioita. Se olikin sitten mielenkiintoista kieltää koiraa antamatta sille sitä huomiota :crazy_face:

Nykyään kun tuo yrittää päättää, että just nyt tarvis leikkiä, se tulee läpsimään tassulla naamaan. Tai jos itse on sohvalla mukavasti peiton alla, se yrittää repiä peiton pois päältä. Ja sen jälkeen tulee läpsimään tassulla naamaan.
Ja kun sekään ei auta, se hakee lelukoppansa, kaataa lelut lattialle ja tappaa kopan.

Voisi opetella siirtymään suoraan siihen kopan tappamiseen :woman_facepalming:

Ennen tuon naamaan läpsimisen alkua se taisi tulla pyytämään leikkiseuraa ihan nätisti antamalla tassua :roll_eyes: